REPORT
Datum: 14.06.2010
Napsal: techno.cz
Report z vystoupenĂ Greiga Hainese od Katky!
KdyĹľ jsem v ĂşterĂ˝ odpoledne vyrážela do mÄ›sta, vypadalo to na hodnÄ› slunĂÄŤka a pÄ›knej hic. Moc fajn poÄŤasĂ, ale kdyĹľ jdete na koncert, kterĂ˝ slibuje kombinaci ambientu a klasiky, nÄ›kdy se docela hodĂ déšť. A tak se v podveÄŤer naštÄ›stĂ situace zmÄ›nila a nad Prahu dorazila bouĹ™ka. A tak jsem docela natěšená, ale i unavená po nároÄŤnĂ©m dni, vyrazila do NODu, kde jsem ÄŤekala, a ÄŤekala, neĹľ zaÄŤne koncert, kterĂ˝ sliboval účast mistra experimentu a souÄŤasnĂ© klasiky, Greiga Hainese, a ÄŤeskĂ©ho projektu, kterĂ˝ si Ĺ™Ăká DnĂ©. A všichni co pĹ™išli, se doÄŤkali pĹ™ĂjemnĂ©ho zážitku.Â
Sednout nebo lehnout?
Tak to bylo rozhodnÄ› milĂ© pĹ™ekvapenĂ. Dokonce se poÄŤĂtalo s tĂm, Ĺľe si nÄ›kdo bude chtĂt sednout (nebo lehnout?) na zem? To je milĂ©. Ale zase moc ÄŤasu na rozkoukánĂ nenĂ, protoĹľe prvnĂ kapela uĹľ je pĹ™ipravená. DnĂ©, tak se jmenuje. ÄŚetla jsem se o nĂ jako o ÄŤeskĂ©m, jednoÄŤlennĂ©m projektu, ale pĹ™ed námi jsou dva hudebnĂci! Tak asi nÄ›jakĂ˝ support. Ale to uĹľ sedĂm a poslouchám tu dojemnou hudbu. Jedna z vÄ›cĂ, kterĂ© znĂ, se jmenuje Charlyne Yi. Dalšà First Conversation. A dalšà Astasja. Za melodie a zvuky všech tÄ›ch skladeb, co se pohybovaly na vlnách ambientu, mohl notebook a kytary. JednoduchĂ© sloĹľenĂ, ale dokáže vytvoĹ™it takovou krásnou souhru tĂłnĹŻ, která vás dostane do kolen. V jeden okamĹľik si OndĹ™ej HolĂ˝ (aka DnĂ©) vkládá do Ăşst nÄ›jakou bĂlou trubiÄŤku, která navazuje na nÄ›jakou krabiÄŤku. Já nevĂm, nÄ›jakĂ© malĂ© klávesy? MoĹľná. NeĹľ to staÄŤĂm domyslet nebo vykoukat, je konec. A desetiminutová pauza.
Dlouhé skladby v Dlouhé ulici.
V ten moment, kdy návštÄ›vnĂci vyskoÄŤili, aby si šli zapálit, poklábosit, nebo prostÄ› jenom nÄ›kam odskoÄŤit, si Greg Haines poupravoval scĂ©nu. V prvnà části koncertu byl on a jeho spoluhráčka na housle vlastnÄ› součástĂ publika, coĹľ jsem vĹŻbec nestihla postĹ™ehnout. StejnÄ› jako fakt, Ĺľe prostor, ve kterĂ©m se ten ĂşternĂ ambientnĂ veÄŤĂrek odehrával, je tak pÄ›knĂ˝! PĹ™ed pĹŻl desátou bylo všechno pĹ™ipravenĂ© a publikum na svĂ©m mĂstÄ›, a tak se mohlo zaÄŤĂt. A byl to dlouhĂ˝ Ăşvod. MyslĂm, Ĺľe tak patnáctiminutová skladba. Nebo jich bylo prostÄ› vĂc za s sebou? KaĹľdopádnÄ› zaznÄ›la Marc´s Descent z alba Until The Point Of Hushed Support, kterĂ© pĹ™ed nedávnem vyšlo. TáhlĂ© tĂłny houslĂ nás chĹaply a odvlekly nÄ›kam do dávnĂ© minulosti. StejnÄ› jako ty v dalšĂch skladbách, kterĂ© se leckdy zdály bĂ˝t hodnÄ› sloĹľitĂ©. A dlouhĂ©. Do nich ještÄ› obÄŤas zaznÄ›ly nÄ›jakĂ© samply a melodie z violoncella, kterĂ© Greig prĹŻběžnÄ› menil piano. PodobnĂ˝ scĂ©nář se opakoval asi hodinu, neĹľ pĹ™išel konec a potlesk. A na to, jak málo se nás sešlo, byl velkĂ˝. Tak jsme se doÄŤkali pĹ™Ădavku, a to ÄŤistÄ› klavĂrnĂho a novinkovĂ©ho, kterĂ˝ nese název „Industry vs. Inferiority“.
NevĂm, jak to dÄ›lám, ale v poslednĂ dobÄ› navštÄ›vuji koncerty, kterĂ© jsou opravdu vydaĹ™enĂ©. A tohle byl zase jeden z nich. ObyÄŤejnÄ› preferuji klavĂr, ještÄ› k tomu vyloĹľenÄ› minimalistickĂ˝, ale tentokrát mÄ› dostaly i smyÄŤce. A uĹľ teÄŹ se zas těšĂm na nÄ›jakĂ˝ „experimentálnĂ“ koncert!