Brazil Runner´s Flashback: Džejár slaví 20. narozeniny

Minulý pátek jsem měl tu čest účástnit se Džejárovy oslavy 20 let na české techno scéně. Na jedné straně jako runner, na druhé jako DJ. S Petrem jsme přátelé již řadu let a musím říct, že jsem si akci opravdu užil. Místy mi to připadalo, jako bych se vrátil na párty před 20ti lety – myšleno v tom nejlepším slova smyslu. Spousta vychytávek a aktivit, které se dnes již na akcích moc neobjevují, hodně známých tváří, vtipných kostýmů, super nálada a mejdan od začátku až do konce. Co vice si přát?

Zhruba měsíc před samotnou akcí plánujeme s Monikou Dzingelovou (Džejárova žena, pozn. aut.) transporty umělců. Původně řešíme jedno velké auto z Prahy do Pardubic, nakonec Monika rozhodne, že já povezu jen  britského DJe a producenta Gary Becka a Dzingelovic přátele z Amsterdamu - Mishu s přítelkyní.

V den D vyrážím kolem 14:30 z domu směr Praha centrum, kde jsou ubytováni Džejárovi přátelé z Nizozemí a společně máme pokračovat na letiště pro jednoho z headlinerů večera Gary Becka. Ten letí z Paříže, kde hrál den před v nejznámějším klubu Rex. Po chvíli mi přichází SMS, že let má hodinu zpoždění a vzápětí další zpráva s další hodinou.

Džejár slaví 20. narozeniny

Volám tedy Monice, že Holanďany vyzvednu později, měním směr a ve vzniklém čase jedu do vientamské tržnice Sapa na svou nejmilejší grilovanou kachničku. Ta je pro mě jako pro některé krtkův dort. :)

Dojídám kachničku, v centru nabírám Mishu s přítelkyní, následuje rychlá cesta na letiště pro Garyho. Vyjíždíme z Terminálu 2 a dáváme jednu společnou fotku. Nabíráme rychlost a směr Pardubice.

Plán byl relativně jednoduchý... Hodit všechny na hotel, odpočinout si a sraz v 18:30 na slavnostní večeři, kterou Džejár v rámci oslav před mejdanem pořádá. Vzhledem k časovému zpoždění však musíme otočit pořadí. Tedy prvně na společnou večeři do Lka (dnes ABC klub) a check in v hotelu musí počkat až pak. Vzhledem k tomu, že je dnes v Praze skoro 20 stupňů, mám na sobě šortky a vypadám, jako byl přijel z volejbalu.

Džejár slaví 20. narozeniny

Přijíždíme na místo a ačkoliv akce oficiálně začíná až ve 20:00, venku už netrpělivě postává několik parketníků. Přivádím hosty dovniř a registrujeme se. Procházím celý prostor a musím uznat, že tolik vychytávek jsem dlouho na akci neviděl. Thajské masáže, 3 bary, Džejárův merch, malování na obličej a především hlavní stage.

Zvuk L´Acoustics Kara zní perfektně jako vždy, k tomu velké množství světel a LED modulů, tohle jsem tu ještě neviděl! Věřím, že nás dnes čeká pořádná tancovačka…

Vracím se do foyeru, kde nás již podle zasedacího pořádku usazují ke stolům a za chvíli se bude servírovat večeře. Je tu opravdu velmi zajímavá společnost. Já sedím u stolu se Smokem, krásnou Nancy, DJ Enricem s přítelkyní a s dalšími lidmi, které zatím neznám.

Džejár slaví 20. narozeniny

Je tu už komplet sestava DJs pro dnešní večer – až mě celkem zaráží, že to na 19:00 opravdu všichni stihli. Ale chápu, je to výjimečný slavnostní den a všichni chtěli Petrovi svou účastí vyjádřit podporu a zúčastnit se této netradiční události. Kromě DJs dorazil i jeho dobrý kamarád, zpěvák Tomáš Klus s manželkou Tamarou. S těmi jsem později strávil moc příjemný, zhruba čtvrthodinový, rozhovor, ale k tomu se vrátím později...

Džejár pronáší rozechvělým hlasem pár děkovných slov a připíjíme na zdraví. Máme Tě všichni rádi, kámo!

Kdyby vás to zajímalo, podávaly se Petrovy oblíbené vietnamské speciality. Jako předkrm smažené čerstvé závitky Nem Ran a Nem Sai Gon, dále pečená kachna se zelenou kari omáčkou a rýží a miska Bun Bo Nam Bo. Jako dezert smažené koblížky, ale na ty už mi nezůstalo místo v bříšku. :) Přeci jen dvě kachny za den nejsou mým standardem. I když... Moc jsem si pochutnal! Dojídáme, balím svou crew a vyrážíme na hotel. Zde jedna momentka z recepce.

Džejár slaví 20. narozeniny

Vykládám hosty na hotelu a jedu do penzionu, kde mám zajištěno ubytování já. Pak sprcha a odpočinek... Zhruba kolem 23:00 mě nabírají Bára s kámoškou, které budou na akci jako Go Go, a vydáváme se společně na mejdan. Procházím jako král akreditacemi (rozuměj s tou pravou páskou a dvěma blondýnkami), holky mizí v backstage a já se jdu podívat na hlavní stage, kde už to solidně šlape!

Zde visí Džejárův návod, jak si dnešní mejdan užít. Srdíčko.

Na place potkávám staré známé kaliče z Prahy Hynka a Doktora. Rád vás vidím, kluci, jako vždy! Trošku jsem to jen přepálil s bleskem. :)

Džejár slaví 20. narozeniny

Džejár se ujímá kormidla a lidi řvou! Míchá nové věci i staré pecky - přesně takový hudební průřez se tu hodí...

Indiánova silueta a silueta krásné DJky Luccy. 2 české techno legendy.

Lucca v akci, dav je ve varu.

Džejár slaví 20. narozeniny

V backstage jsem objevil tenhle našlapaný Petrův dort.

Jedna fotka z FOH. (režie front of house)

Věčně v dobré náladě – VJ Martin, jeden z top VJs v České republice.

Džejár slaví 20. narozeniny

Návštěvníci se fotí s krásnými Go Go tanečnicemi.

Na druhé stage to roztáčí mladá krev, tedy Džejárův syn.

Já už ale sedám do auta a vyrážím na hotel pro hlavní hvězdu večera, skotského Gary Becka.

To je mimochodem skvělý týpek, se kterým jsme si maximálně sedli. Prodiskutovali jsme hodiny o rodině, hudbě, filmech, rozhodně se nevidíme naposledy...

Před hotelem potkávám Klusovi s kamarádkou, zapovídáváme se, bavíme se o hudbě, scéně, jejich a mé práci. Opravdu velmi příjemný rozhovor...

Džejár slaví 20. narozeniny

S Garym přijíždíme před klub, kde potkávám paní, co prodává květiny. Jelikož v Praze tyto lidi zlynčovali zhruba před 10ti lety, od té doby jsem nikoho už v centru neviděl, přemlouvám paní k fotce. Nakonec souhlasí.

S Garym vcházíme na stage a mejdan už jede neskutečně. Lidi se skvěle baví!

Gary jde za mixák a rozjíždí šílenou techno jízdu plnou breaků, "stop timů" a fajn vokálních tracků, které jsou pro něj tak typické. Lidi si akci maximálně užívají.

Džejár slaví 20. narozeniny

Zde line-up celé akce a já, coby CallBoy, otevírám ranní after party.

Ráno je těžké jako vždy po těchto mejdanech. V 11:45 nabírám partičku na hotelu a pomalu s tempomatem na 130 km/h se blížíme ku Praze. Před druhou odpoledne se takhle pěkně loučíme na Ruzyni.

Podtrženo sečteno: parádní oslava 20 let Petra aka Džejára na české techno scéně ve velkém stylu.

Dovolím si tvrdit, že nikdo neodešel zklamaný, právě naopak! Akce udělaná srdíčkem a vymazlená do posledního detailu... Více takových! Užívejte jaro, brzy jsem zpět. Čekají nás Svojšice, kde opět se svým týmem řídím veškeré transporty a určitě zase napíšu pár řádek. Dále pak budu on stage manager na hlavní stage Beats for Love a jako loni stage manager Madhouse stage na Let it Roll. Čeká mne toho hodně a pokusím se vám vše zdokumentovat pár řádky s několika nekvalitními fotkami. Peace!