PARTYINFO
TAKE CONTROL
Datum konání: |
21.11.2008 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Abaton |
DJs: |
Ed Rush & Optical (Virus, uk), IM Cyber (Roxy, Take Control) feat. Mc OneTwo (Navigators), Philip TBC (Shadowbox), M4Y4 (Conspiracy DJs) 2nd stage - Babe LN (Radio 1), Stanzim (Radio 1), Nitropank aka Nitrous & 2K (Shadowbox, Radio 1) |
Info: |
http://www.takecontrol.cz |
Popis: |
start 22:00, vstup 200/280 czk |
Line-up: |
Line-up hlavní stage: 22:00 - 23:30 M4Y4 23:30 - 01:00 IM Cyber feat. MC OneTwo 01:00 - 04:00 Ed Rush & Optical 04:00 - 06:00 Philip TBC Line-up Radio 1 stage: 22:00 - 00:30 Stanzim 00:30 - 02:30 Babe LN 02:30 - 05:30 Nitropank |
Časový line up na Take Control
Své desky nejdříve roztočí M4Y4 z Conspiracy DJs, který už své DJské umění předvedl v tematickém setu složeném z desek labelu Virus. Po něm si fanoušci IM Cyber užijí její první vystoupení na velké akci s MC OneTwo z kapely Navigators.
Duo Ed Rush & Optical akci rozjede od 1:00 tříhodinovým setem; tečku za večerem udělá Philip TBC ze Shadowboxu. Druhou Radio 1 stage si do parády vezme nejdříve Stanzim, po něm Babe LN a ve finále Nitrous & 2K aka Nitropank.
Pokud se během pátečního podvečera nebudete moci dočkat chvíle, kdy vyrazíte do Abatonu, nalaďte si po 18:30 Radio 1, na kterém uslyšíte rozhovor s oběma headlinery: Ed Rush & Opticalem.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 89) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.
MC OneTwo: "IM Cyber si do toho nenechá jen tak kecat"
Legendární mistři Ed Rush & Optical budou na páteční Take Control v Abatonu rozšiřovat ten nejvražednější drum & bassový Virus. Nabízíme proto poslední informace a časový line-up obou stagí, na kterých se dále předvedou Philip TBC, IM Cyber, MC One Two, M4Y4, Babe LN, Stanzim a Nitropank.
Duo Ed Rush & Optical akci rozjede od 1:00 tříhodinovým setem; tečku za večerem udělá Philip TBC ze Shadowboxu. Druhou Radio 1 stage si do parády vezme nejdříve Stanzim, po něm Babe LN a ve finále Nitrous & 2K aka Nitropank.
Pokud se během pátečního podvečera nebudete moci dočkat chvíle, kdy vyrazíte do Abatonu, nalaďte si po 18:30 Radio 1, na kterém uslyšíte rozhovor s oběma headlinery: Ed Rush & Opticalem.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 89) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.
MC OneTwo: "IM Cyber si do toho nenechá jen tak kecat"
Většina lidí by mohla mít pocit, že je MC OneTwo nějakým novým objevem na poli drum & bassových MCs. Ve skutečnosti jsi rapperem kapely Navigators a vystupování s IM Cyber je jen malým zpestřením tvého uměleckého života. Popíšeš nám svou hudební cestu?
Navigators jsou mojí první kapelou, před tím jsem vlastně udělal jen pár tracků s kamarády. Čistě náhodou na mě jednou v roce 2003 sehnal číslo Jirka Štarha (náš kytarista) a jestli bych prý nepřišel na zkoušku. Tehdy začali vznikat Navigators. Do dnešní podoby měli hodně daleko a trvalo to vlastně několik let, než si naše muzika sedla. Loni jsme vydali první desku, letos natočili klip, poslali ho na MTV a odehráli asi padesát koncertů v rámci šňůry. Teď jsme zase zavření ve studiu a připravujeme písničky na nové album. Vzal jsem to trošku šmahem, ale ve zkratce to všechno bylo nějak takhle.
Do jakého žánru spadá repertoár Navigators a kde na vás lidé mohou narazit?
Říkáme tomu Urban Vibe; je to mix soulu, funku, R´n´B, hip hopu a jazzu. Základní sestavu tvoří sedm lidí, ale někdy je nás na podiu třeba i devatenáct. Často zveme na koncerty další muzikanty - dechovou sekci, perkusionisty, vokalisty, beatboxery... Narazit na Navigators můžete třeba 16. prosince v Lucerna music baru.
Pro mě osobně je zajímavé, že jsi téměř nedotčený elektronickou scénou a drum & bassem zvláště. Tvoje první pořádná premiéra, coby návštěvníka, byla údajně před rokem na Take Control. Jak ses tehdy v Abatonu cítil?
To je fakt, elektronická hudba ke mně neměla šanci proniknout; hledal jsem v muzice něco jiného. První člověk, který mi pustil drum’n’bass, byl asi před dvěma lety Kubatko, který tehdy nechyběl skoro na žádném koncertě Navigators (díky za podporu! :-)). Chtěl, abych mu narapoval nějaký track, ale zatím jsme nic, hlavně mojí vinou, neudělali. A moje pocity z Take Control... Nevyznal jsem se v tom, bylo to pro mě úplně nový, takže jsem si na tom napoprvé zrovna neulít. Ale zážitek to byl, už tam mi Ivanka začala vysvětlovat, jak to vlastně funguje.
Když se pak v její v hlavě zrodil nápad, abys zkusit rapovat do drum & bassu, pomyslel sis, že spadla z višně?
Musím přiznat, že kdyby mě chtěl v tomhle směru oslovit někdo jiný, asi bych tomu moc nevěřil. Mně to jako dobrý nápad nepřišlo, ale Ivana o tom mluvila tak přesvědčivě, že mě samotného začalo zajímat, jak by to vlastně mohlo znít.
Tuto spontánní ideu jste realizovali už dvakrát a všichni její výsledek maximálně chválili. Překvapil jsi sám sebe?
Nedokážu ten sound ještě rozklíčovat natolik, abych mohl hodnotit kvalitu výsledku. Ivanka mě do toho navezla a teď dostávám pravidelné dávky z jejích desek, vysvětluje mi celý ten systém i možnosti jeho využití. Nevím, co z toho bude, ale důvěřuju Cybeřímu nosu. Takže to nemůže být vůbec špatný.
Už jsi stihnul proniknout do drum & bassu a nějak ho rozlišit? Máš už povědomí o producentech, které Ivanka hraje? Pokud ano, kdo je tvůj favorit?
Povědomí nemám, takže zatím ani favorita. (Po jednom poslechovém večeru mi ale IM Cyber celá rozradostněná volala, že největší úspěch sklidilo připravované EP Calibra - Don’t Mind – pozn. Bifidus Aktif)
Umíš si představit, že by někdo udělal drum & bassový remix vašeho tracku? A chtěl bys nějakému producentovi propůjčit svůj vokál?
Pokud by šlo jen o mne, asi by se mi to muselo hodně líbit. Kdyby šlo o Navigátory, musela by souhlasit většina kapely a to by asi bylo těžké. Nikdo z nás elektroniku neposlouchá, vlastně teď už kromě mě.
IM Cyber říká, že jedna z předností, která z tebe dělá maximálně originální doprovod, je fakt, že nejsi ovlivněn klišé, která používají drum & bassový MCs, máš jinou flow a frázování. Seznámil ses už s nahrávkami některých "kolegů"? Kteří se ti nejvíce líbí?
Začínám mít trochu pocit, že tenhle rozhovor bychom měli dělat teprve potom, až si to všechno naposlouchám :) Slyšel jsem snad jenom dva sety s rapem - jeden byl fajn a druhý se mi nelíbil. Ale jak se co jmenuje, si nevzpomenu, ani kdybys mě rozkrájel...
Vymýšlíš si na vystoupení s IM Cyber nějaké speciální texty nebo lovíš ve svých šuplících, improvizuješ, nebo používáš části těch, které rapuješ i do skladeb Navigators?
Používal jsem zatím texty, které mám pro Navigators, pár věcí z projektového šuplíku a pak jeden text od Nya - rappera z kapely kolem Erika Truffaze. Mimochodem myslím, že tenhle chlap by s dnb udělal velkou parádu! Zkus si ho pustit a představit si to. Nebo si v pátek poslechni ukázku. Jeho frázování zní v téhle muzice fantasticky.
To si piš, že budu poslouchat :) Ještě nám na závěr řekni, na co se ohledně pátečního vystoupení těšíš… A nemáš z něčeho obavu?
Těším se na hraní s IM Cyber, na mohutný zvuk podia v Abatonu a novou zkušenost. Jsem přesvědčený, že Ivanka to má dobře rozmyšlené. Viděl jsem jí hrát. Je velmi precizní, k muzice něžná a citlivá. Nenechala by si do toho jen tak kecat. Takže obavy nemám, bude to super.
Anketa s Radio 1 DJs o hraní na Take Control
Na páteční Take Control si opět užijeme rezidentku IM Cyber. Ta se tentokrát nepředstaví sama; doprovodí ji MC OneTwo. Možná si říkáte: Kdo je tento tajemný muž? Pro odpověď na tuto otázku musíme opustit drum & bassovou scénu a naladit se na vlnu Navigators.
Navigators jsou mojí první kapelou, před tím jsem vlastně udělal jen pár tracků s kamarády. Čistě náhodou na mě jednou v roce 2003 sehnal číslo Jirka Štarha (náš kytarista) a jestli bych prý nepřišel na zkoušku. Tehdy začali vznikat Navigators. Do dnešní podoby měli hodně daleko a trvalo to vlastně několik let, než si naše muzika sedla. Loni jsme vydali první desku, letos natočili klip, poslali ho na MTV a odehráli asi padesát koncertů v rámci šňůry. Teď jsme zase zavření ve studiu a připravujeme písničky na nové album. Vzal jsem to trošku šmahem, ale ve zkratce to všechno bylo nějak takhle.
Do jakého žánru spadá repertoár Navigators a kde na vás lidé mohou narazit?
Říkáme tomu Urban Vibe; je to mix soulu, funku, R´n´B, hip hopu a jazzu. Základní sestavu tvoří sedm lidí, ale někdy je nás na podiu třeba i devatenáct. Často zveme na koncerty další muzikanty - dechovou sekci, perkusionisty, vokalisty, beatboxery... Narazit na Navigators můžete třeba 16. prosince v Lucerna music baru.
Pro mě osobně je zajímavé, že jsi téměř nedotčený elektronickou scénou a drum & bassem zvláště. Tvoje první pořádná premiéra, coby návštěvníka, byla údajně před rokem na Take Control. Jak ses tehdy v Abatonu cítil?
To je fakt, elektronická hudba ke mně neměla šanci proniknout; hledal jsem v muzice něco jiného. První člověk, který mi pustil drum’n’bass, byl asi před dvěma lety Kubatko, který tehdy nechyběl skoro na žádném koncertě Navigators (díky za podporu! :-)). Chtěl, abych mu narapoval nějaký track, ale zatím jsme nic, hlavně mojí vinou, neudělali. A moje pocity z Take Control... Nevyznal jsem se v tom, bylo to pro mě úplně nový, takže jsem si na tom napoprvé zrovna neulít. Ale zážitek to byl, už tam mi Ivanka začala vysvětlovat, jak to vlastně funguje.
Když se pak v její v hlavě zrodil nápad, abys zkusit rapovat do drum & bassu, pomyslel sis, že spadla z višně?
Musím přiznat, že kdyby mě chtěl v tomhle směru oslovit někdo jiný, asi bych tomu moc nevěřil. Mně to jako dobrý nápad nepřišlo, ale Ivana o tom mluvila tak přesvědčivě, že mě samotného začalo zajímat, jak by to vlastně mohlo znít.
Tuto spontánní ideu jste realizovali už dvakrát a všichni její výsledek maximálně chválili. Překvapil jsi sám sebe?
Nedokážu ten sound ještě rozklíčovat natolik, abych mohl hodnotit kvalitu výsledku. Ivanka mě do toho navezla a teď dostávám pravidelné dávky z jejích desek, vysvětluje mi celý ten systém i možnosti jeho využití. Nevím, co z toho bude, ale důvěřuju Cybeřímu nosu. Takže to nemůže být vůbec špatný.
Už jsi stihnul proniknout do drum & bassu a nějak ho rozlišit? Máš už povědomí o producentech, které Ivanka hraje? Pokud ano, kdo je tvůj favorit?
Povědomí nemám, takže zatím ani favorita. (Po jednom poslechovém večeru mi ale IM Cyber celá rozradostněná volala, že největší úspěch sklidilo připravované EP Calibra - Don’t Mind – pozn. Bifidus Aktif)
Umíš si představit, že by někdo udělal drum & bassový remix vašeho tracku? A chtěl bys nějakému producentovi propůjčit svůj vokál?
Pokud by šlo jen o mne, asi by se mi to muselo hodně líbit. Kdyby šlo o Navigátory, musela by souhlasit většina kapely a to by asi bylo těžké. Nikdo z nás elektroniku neposlouchá, vlastně teď už kromě mě.
IM Cyber říká, že jedna z předností, která z tebe dělá maximálně originální doprovod, je fakt, že nejsi ovlivněn klišé, která používají drum & bassový MCs, máš jinou flow a frázování. Seznámil ses už s nahrávkami některých "kolegů"? Kteří se ti nejvíce líbí?
Začínám mít trochu pocit, že tenhle rozhovor bychom měli dělat teprve potom, až si to všechno naposlouchám :) Slyšel jsem snad jenom dva sety s rapem - jeden byl fajn a druhý se mi nelíbil. Ale jak se co jmenuje, si nevzpomenu, ani kdybys mě rozkrájel...
Vymýšlíš si na vystoupení s IM Cyber nějaké speciální texty nebo lovíš ve svých šuplících, improvizuješ, nebo používáš části těch, které rapuješ i do skladeb Navigators?
Používal jsem zatím texty, které mám pro Navigators, pár věcí z projektového šuplíku a pak jeden text od Nya - rappera z kapely kolem Erika Truffaze. Mimochodem myslím, že tenhle chlap by s dnb udělal velkou parádu! Zkus si ho pustit a představit si to. Nebo si v pátek poslechni ukázku. Jeho frázování zní v téhle muzice fantasticky.
To si piš, že budu poslouchat :) Ještě nám na závěr řekni, na co se ohledně pátečního vystoupení těšíš… A nemáš z něčeho obavu?
Těším se na hraní s IM Cyber, na mohutný zvuk podia v Abatonu a novou zkušenost. Jsem přesvědčený, že Ivanka to má dobře rozmyšlené. Viděl jsem jí hrát. Je velmi precizní, k muzice něžná a citlivá. Nenechala by si do toho jen tak kecat. Takže obavy nemám, bude to super.
Anketa s Radio 1 DJs o hraní na Take Control
Co pro vás znamenali v minulosti Ed Rush & Optical a jak vidíte jejich tvorbu dnes?
2K: Legendy, ale dnes už jejich tvorbu tolik nesleduji.
Babe LN: Nástup nového zvuku, který ve své době zásadně ovlivnil drum & bassovou scénu. Pro mě byl temný techstep jasná volba. Představíme-li si na začátku vývojové cesty jednoho stylu řekněme Goldieho, pak tihle pánové jsou v té pomyslné síni slávy taky jistým milníkem.
Nitrous: Opravdu hodně, společně s Bad Company a Konflict pro mě ti chlapci byli modlami. Přišli s vlastním zvukem, který vysoce převyšoval většinu další nabídky. Tu jejich božskost navíc umocňoval fakt, že se desky z Virusu těžko sháněly. Dnes už pro mě jejich tvorba moc neznamená. Už se nikam neposouvá a na labelu vydávaj dost blbiny, čehož krásným příkladem je poslední remixový singl. Tahle dvojka už toho ale dokázala tolik, že by to stačilo na deset kariér :)
Stanzim: Vidím dvě diametrálně odlišná období. Do období kolem alba Creeps to byl producentský tandem, který překvapoval kreativitou, prokopával cestu jiným, razilo svůj specifický zvuk. V dalších letech jsem postupně s jejich tvorbu ztratil kontakt.
Pamatujete si na party, kdy vás Ed Rush, Optical nebo oba dva zároveň nejvíc rozsekali?
Stanzim: Party ne, kdyby otázka mířila na jejich desky, tak těch by byla spousta.
2K: Shadowbox Night v Lucerně v roce 2001.
Nitrous: Tak toto Edovo vystoupení nelze nezmínit. Tehdy se psaly české dnb dějiny :) Škoda, že mě to v tu chvíli nedošlo, protože jsem právě byl rozsekanej.
Babe LN: Tenkrát se Lucerna nejdřív změnila v saunu a potom v peklo. Taky jsem si docela užila společné vystoupení Ed Rush & Opticala v klubu The Mass v Londýně před zhruba 10 lety.
Co si připravíte za desky k hraní na chill outové stagi Take Control? Zalovíte ve svých archivech a překvapíte něčím neslýchaným?
Babe LN: Určitě, Ivančino přání bylo, abych zahrála breakbeat. Těším se, jak opráším staré desky a přidám k nim i nové kousky. Myslím, že zazní všechno od downtempa přes breakbeat až k atmosferickému dnb.
Nitrous: V archívech lovím hodně. Musím říct, že můj spotřební koš se v minulosti plnil celkem kvalitníma deskama, což dokážu plně docenit až dnes. Určitě vezmu více experimentálních věcí, tak uvidíme, co z toho vyleze.
Stanzim: Něčím neslýchaným asi ne. Z nějakých starších desek prach určitě sfouknu, ale i dnes vznikají příjemné, odlehčené dnb tracky. Těším se na směs obou.
2K: Já to ještě nevím, desky si vybírám večer před hraním.
Ed Rush & Optical na Take Control - profil
Přežití pracovního týdne je posledním nutným zlem před vysněnou páteční Take Control s Ed Rush & Optical. Na druhé chill-outové stagi zahrají DJs z Radia 1: Babe LN, Stanzim, Nitrous a 2K, a tak jsme s nimi v krátkosti probrali, co pro ně tyto legendy z labelu Virus znamenají a jaké desky nám zahrají.
Co pro vás znamenali v minulosti Ed Rush & Optical a jak vidíte jejich tvorbu dnes?
2K: Legendy, ale dnes už jejich tvorbu tolik nesleduji.
Babe LN: Nástup nového zvuku, který ve své době zásadně ovlivnil drum & bassovou scénu. Pro mě byl temný techstep jasná volba. Představíme-li si na začátku vývojové cesty jednoho stylu řekněme Goldieho, pak tihle pánové jsou v té pomyslné síni slávy taky jistým milníkem.
Nitrous: Opravdu hodně, společně s Bad Company a Konflict pro mě ti chlapci byli modlami. Přišli s vlastním zvukem, který vysoce převyšoval většinu další nabídky. Tu jejich božskost navíc umocňoval fakt, že se desky z Virusu těžko sháněly. Dnes už pro mě jejich tvorba moc neznamená. Už se nikam neposouvá a na labelu vydávaj dost blbiny, čehož krásným příkladem je poslední remixový singl. Tahle dvojka už toho ale dokázala tolik, že by to stačilo na deset kariér :)
Stanzim: Vidím dvě diametrálně odlišná období. Do období kolem alba Creeps to byl producentský tandem, který překvapoval kreativitou, prokopával cestu jiným, razilo svůj specifický zvuk. V dalších letech jsem postupně s jejich tvorbu ztratil kontakt.
Pamatujete si na party, kdy vás Ed Rush, Optical nebo oba dva zároveň nejvíc rozsekali?
Stanzim: Party ne, kdyby otázka mířila na jejich desky, tak těch by byla spousta.
2K: Shadowbox Night v Lucerně v roce 2001.
Nitrous: Tak toto Edovo vystoupení nelze nezmínit. Tehdy se psaly české dnb dějiny :) Škoda, že mě to v tu chvíli nedošlo, protože jsem právě byl rozsekanej.
Babe LN: Tenkrát se Lucerna nejdřív změnila v saunu a potom v peklo. Taky jsem si docela užila společné vystoupení Ed Rush & Opticala v klubu The Mass v Londýně před zhruba 10 lety.
Co si připravíte za desky k hraní na chill outové stagi Take Control? Zalovíte ve svých archivech a překvapíte něčím neslýchaným?
Babe LN: Určitě, Ivančino přání bylo, abych zahrála breakbeat. Těším se, jak opráším staré desky a přidám k nim i nové kousky. Myslím, že zazní všechno od downtempa přes breakbeat až k atmosferickému dnb.
Nitrous: V archívech lovím hodně. Musím říct, že můj spotřební koš se v minulosti plnil celkem kvalitníma deskama, což dokážu plně docenit až dnes. Určitě vezmu více experimentálních věcí, tak uvidíme, co z toho vyleze.
Stanzim: Něčím neslýchaným asi ne. Z nějakých starších desek prach určitě sfouknu, ale i dnes vznikají příjemné, odlehčené dnb tracky. Těším se na směs obou.
2K: Já to ještě nevím, desky si vybírám večer před hraním.
Ed Rush & Optical na Take Control - profil
Ed Rush & Optical spolu nezačínali od píky, potkali se v roce 1998, kdy už za sebou měli mnoho zkušeností s největšími jmény té doby. Založením labelu Virus ale nastolili diktát, jež je nerozlučně spojil a trvá v mnoha ohledech dodnes. Vlastním albem Wormhole a Matrixovým Sleepwalkem udělali díru do světa, katapultovali svoji značku mezi nejzvučnější pojmy a sami se zařadili mezi nejdůležitější osobnosti drum & bassu. Vydání alba The Creeps pak už jen ztvrdilo jejich neotřesitelnou pozici, zatímco na Virusu dostávali prostor i jiní producenti: nejdříve Bad Company, poté Cause 4 Concern, Sonic & Silver nebo Baron. Každý singl znamenal jasnou koupi a placky s nezaměnitelným logem tak plnily bagy DJů a způsobovaly poprask na parketech.
Deskou Original Dr. Shade se dvojice opět posunula dále, když přinesla hitovkami nabušený kompilát prostoupený houseovými vlivy. V posledních letech se do zavirovaného teamu zapojili i Noisia, The Upbeats nebo Mistabishi a předloni se fanoušci dočkali čtvrtého dlouhohrajícího materiálu s názvem Chameleon. Digitální nálož plnou kytar však většina posluchačů nepřijala a přisoudila ji nálepku nepodařené napodobeniny Pendulum. Optical však ortodoxním Virusákům spravil chuť peckou Electric Music a v současné době lze slyšet nové remixy tracků Pacman a Rocket Launcher a těšit se na nové album Travel The Galaxy, předznamenané oldschoolem načichlými ale maximálně dynamickými kousky v čele s The Kindered.
Ed Rush vždy uměl mistrně rozstřelit tančící dav a dokázal to u nás na každém z jeho hraní, které se staly poslední dobou stále četnější. Take Control proto přizval k další Edově návštěvě i jeho "dvojče", s nímž se v Praze naposledy předvedl na party Reflection před dvěma a půl lety. Label Virus tak po dlouhé době přijedou prezentovat oba jeho leadeři: Ed Rush & Optical si střihnou společný set, aby společně představili sound, který se stal modlou pro nejednoho drum & bassového posluchače.
Pokud se chcete před vypuknutím epidemie dobrovolně nechat naočkovat Virusem, doporučujeme tematické mixy od Beasta 67 a M4Y4:
Beast 67 – Virus label set
M4Y4 – Take Control Virus mix
DJ M4Y4: "S Rudeboyem plánujeme travesty show"
Všichni už netrpělivě vyhlížíme nové album od dvojice Ed Rush & Optical s názvem Travel The Galaxy. Ještě před tím, než budeme všichni infikování soundem toho nejnakažlivějšího kalibru, se "Terrible Twins " představí na podzimní Take Control. 21. listopadu se Abaton otřese při diktátu labelu Virus, který pro mnoho drum & bassových konzumentů představuje tu nejkvalitnější hudební žranici.
Ed Rush & Optical spolu nezačínali od píky, potkali se v roce 1998, kdy už za sebou měli mnoho zkušeností s největšími jmény té doby. Založením labelu Virus ale nastolili diktát, jež je nerozlučně spojil a trvá v mnoha ohledech dodnes. Vlastním albem Wormhole a Matrixovým Sleepwalkem udělali díru do světa, katapultovali svoji značku mezi nejzvučnější pojmy a sami se zařadili mezi nejdůležitější osobnosti drum & bassu. Vydání alba The Creeps pak už jen ztvrdilo jejich neotřesitelnou pozici, zatímco na Virusu dostávali prostor i jiní producenti: nejdříve Bad Company, poté Cause 4 Concern, Sonic & Silver nebo Baron. Každý singl znamenal jasnou koupi a placky s nezaměnitelným logem tak plnily bagy DJů a způsobovaly poprask na parketech.
Deskou Original Dr. Shade se dvojice opět posunula dále, když přinesla hitovkami nabušený kompilát prostoupený houseovými vlivy. V posledních letech se do zavirovaného teamu zapojili i Noisia, The Upbeats nebo Mistabishi a předloni se fanoušci dočkali čtvrtého dlouhohrajícího materiálu s názvem Chameleon. Digitální nálož plnou kytar však většina posluchačů nepřijala a přisoudila ji nálepku nepodařené napodobeniny Pendulum. Optical však ortodoxním Virusákům spravil chuť peckou Electric Music a v současné době lze slyšet nové remixy tracků Pacman a Rocket Launcher a těšit se na nové album Travel The Galaxy, předznamenané oldschoolem načichlými ale maximálně dynamickými kousky v čele s The Kindered.
Ed Rush vždy uměl mistrně rozstřelit tančící dav a dokázal to u nás na každém z jeho hraní, které se staly poslední dobou stále četnější. Take Control proto přizval k další Edově návštěvě i jeho "dvojče", s nímž se v Praze naposledy předvedl na party Reflection před dvěma a půl lety. Label Virus tak po dlouhé době přijedou prezentovat oba jeho leadeři: Ed Rush & Optical si střihnou společný set, aby společně představili sound, který se stal modlou pro nejednoho drum & bassového posluchače.
Pokud se chcete před vypuknutím epidemie dobrovolně nechat naočkovat Virusem, doporučujeme tematické mixy od Beasta 67 a M4Y4:
Beast 67 – Virus label set
M4Y4 – Take Control Virus mix
DJ M4Y4: "S Rudeboyem plánujeme travesty show"
Nebudeme si namlouvat, že jsme se sešli jen tak náhodou. Událostí číslo jedna je momentálně tvé účinkování na Take Control s Ed Rush & Opticalem a tvůj nový set složený z desek z labelu Virus. Co pro tebe vůbec Terrible Twins znamenají?
Jedním slovem – legendy. Tenhle status jim nelze upřít, pamatuju si, kdy se ke mně dostaly jejich první věci. Wormhole bylo přelomové album v mnoha směrech - zvuk, beaty, nápady - prostě perfektní. Dnes jsou už samozřejmě někde jinde, ostatně je to přirozený vývoj. Trochu mě zklamali Chameleonem, ale soudě dle nových věcí - dnes jdou zase tím správným směrem :-)
Kterou desku si necháš od mistrů podepsat a proč?
Určitě The Creeps, dodnes na parketu skvěle fungují věci ako Pacman, White Lightning, Check Out Time, a proto je taky najdete v setu. :-)
Představil si v něm ranou tvorbu i novinky… Jak to vůbec vypadá, když DJ M4Y4 míchá sety? Titulek posledního rozhovoru s Rudeboyem, který jsem udělal u příležitosti jeho nového setu, zněl "Mix pro Drumandbass.cz byl opravdový porod." Také přivádíš při kompilování svých mixů na svět ježky? Nebo ještě hůř?
V mém případě spíš dikobrazy. Jsem hrozný puntičkář, takže nerad vypouštím ven něco, co má chyby, bohužel doma se moc velký bordel dělat nedá. Takže mix není perfektní, sorry. Když jsem nahrával tento set, tak mi soused klepal na stoupačky, ale moc do rytmu to bohužel nebylo. Tímto ho zdravím a děkuju za podporu, jednou mu určitě věnuju autogram :-)
Tvoji fanoušci se dočkaly nového mixu, ale kdy se konečně dočkáme dalšího pokračování akce DrumiX, která je, hlavně díky druhému vydání, považována za nejzdařilejší projekt poslední doby? Dodnes vzpomínám s nadšením na obě akce: Originální headlineři, specifický design jako prostředek komunikace, úchvatná videoprojekce…
No, s DrumiXem se to momentálně má tak, že jsme celý projekt museli dát k ledu. Teď bohužel nenaznačuju, že by se mělo jednat o zimní vydání naší akce. V klubu Retro, kde jsme akci původně pořádali, nadále zůstat nemůžeme a to díky neochotě určitých lidí. Kluby bohužel v drtivé většině případů zajímá pouze čistý zisk, nezáleží jim na jakémkoliv přínosu scéně jako takové, přestože o tom neustále mluví. Za DrumiXem stojí obrovský kus práce, z prvotní myšlenky a skromné akce se stal projekt mamutích rozměrů, o to víc nás mrzí, že spousta úsilí přišla vniveč. Faktem zůstává, že přestože se může zdát, jaké Praha skýtá možnosti, je tu jen pár klubů, kde se podobné akce dají udělat - lze je spočítat na prstech jedné ruky. Eliminační metodou pak vyloučíš většinu - mají zavedené akce za málo peněz a dramaturgii také občas dělají lidé, kteří absolutně nejsou na svém místě. Tím se opět vracíme k otázce z našich začátků - kde uděláme DrumiX?
Když pražskou scénu nečeká oživení v podobě DrumiXu, člověk si musí vybrat mezi tím co je, a nebo hledat zážitky jinde: Kde mimo Prahu se líbilo tobě, a rád se tam vracíš?
To je těžká otázka, ono to záleží kolikrát na atmosféře, taky to ale beru z pohledu DJe, jak se mi kde hrálo. Před týdnem jsem byl v Brně v Perpetuu, kde se mi moc líbilo, bohužel mě tam trochu zlobila technika, ale rád bych se tam v budoucnu vrátil - jsou tam skvělí lidé a to je hlavní. V létě jsme s Rudeboyem vyjeli hrát na festivaly TankoDrum a Touch the Jungle, kam přijedeme vždycky znovu, když nás pozvou :-) A jako návštěvník si určitě nenechám ujít Let It Roll open air!
Až se jednou bude psát encyklopedie českých drum & bassových DJů, co bys rád, aby se objevilo u položky M4Y4?
Tak teď jsi mě dostal do kolen :-) Nevím, co se o mě třeba jednou napíše, ale hraju, protože mě to prostě baví. Jestli se to líbí i ostatním tak mě to jedině těší. Jedině čas ukáže, kudy povede cesta.
Třeba cesta tvého nejoblíbenějšího producenta skončila poměrně brzy... Kemal přestal před čtyřmi lety produkovat. Našel jsi za něj náhradu?
Kemal byl jedním z těch TOP, to je pravda. Hodně mě teď baví Vicious Circle, mají skvělý zvuk a produkují jednu pecku za druhou, v poslední době se ale nemůžu nabažit Cern a Nového Zélandu celkově, Upbeats šli taky neuvěřitelně nahoru. Osobně jsem dost překvapený, kolik dobrých věcí za tento rok vyšlo.
Každý víkend party, každou středu nové desky, každou volnou chvilku d&b ve sluchátkách nebo seance u gramců... nezevšedňuje ti to? Nemíváš občas drum & bassovou "krizi středního věku"?
:-) To zase ne. Právě díky spoustě nových a dobrých věcí mě to nepouští. Samozřejmě, že poslouchám i jinou hudbu, občas vyrazím na koncert apod., ale rád si pak zase stoupnu ke gramcům a zahraju si, on když se člověku povede opravdu dobrý mix, tak je to to nejlepší.
Ale je něco, co ti dokáže zaručeně zkazit tu správnou drum & bassovou náladu?
Jedna věc mě bohužel mrzí, a to se bohužel jen tak nezmění. Spousta lidí, co dnes chodí na dnb akce, nemá zájem jít více do hloubky. Někde se bohužel rozkřikne: "Cy we, zítra bude rychta, nějaký junglíky a dramy", a stádo jde. Je to i způsobeno tím, že je jim všechno servírováno hned a ve velkém množství. Před 10-12 lety to bylo úplně jiné a někdy na to nostalgicky vzpomínám.
Ale notak, přece konec rozhovoru neuzavřeme tím, že už jsi vlastně starý dinosaurus! Jsi mladý, perspektivní DJ a stejně tak Rudeboy, se kterým tvoříte Duo Blondynos. Posouvá se tento nápad někam dál nebo je to stále jen občasná spontánní sranda?
No, bohužel jsme teď absolvovali hodně hraní sólo, každý jinde. Zahrajeme si spolu vždy rádi, oba už tak nějak víme, co jeden od druhého můžeme čekat, což je velká výhoda. Bylo by určitě skvělé, kdybychom měli možnost hrát spolu častěji, abychom se ještě více sehráli. Pokud někam jedeme spolu, tak vždy hrajeme jako Duo Blondynos. Reakce lidí byly vždy skvělé, hodně je baví právě ty prudké změny hudebních nálad, které tvoříme. :-)
Při velké dávce fantazie… jaký projekt bys s Rudeboyem rád rozjel, až vás přestane bavit hraní? Dávám na výběr: Módní poradnu a styling studio pro emo kids, travesty show a nebo úklidovou četu po akcích v továrních halách?
Bohužel my dostatečně emo nejsme. Co se bordelu týče, tak ten umíme povětšinou dělat, než ho uklízet. Takže zbývá ta tvoje travesty show. Předpokládám, že s postupujícím věkem se budeme muset asi i přejmenovat, abychom korespondovali s realitou. Vidim to na Duo GreyHeads. Předtančení bude probíhat v místním domově důchodců, objednávky přijímáme již nyní :-)
Speciální Virus Mix k listopadové Take Control
DJ M4Y4 z Conspiracy DJs je milovníkem oldschoolových pecek, což nedávno dokázal namícháním speciálního Virus setu pro Take Control. S pořadatelem akcí DrumiX, Time2Fusion a redaktorem Poslouchej.net jsme si proto povídali nejen o Ed Rush & Opticalovi, se kterými v pátek 21. listopadu zahraje v Abatonu.
Jedním slovem – legendy. Tenhle status jim nelze upřít, pamatuju si, kdy se ke mně dostaly jejich první věci. Wormhole bylo přelomové album v mnoha směrech - zvuk, beaty, nápady - prostě perfektní. Dnes jsou už samozřejmě někde jinde, ostatně je to přirozený vývoj. Trochu mě zklamali Chameleonem, ale soudě dle nových věcí - dnes jdou zase tím správným směrem :-)
Kterou desku si necháš od mistrů podepsat a proč?
Určitě The Creeps, dodnes na parketu skvěle fungují věci ako Pacman, White Lightning, Check Out Time, a proto je taky najdete v setu. :-)
Představil si v něm ranou tvorbu i novinky… Jak to vůbec vypadá, když DJ M4Y4 míchá sety? Titulek posledního rozhovoru s Rudeboyem, který jsem udělal u příležitosti jeho nového setu, zněl "Mix pro Drumandbass.cz byl opravdový porod." Také přivádíš při kompilování svých mixů na svět ježky? Nebo ještě hůř?
V mém případě spíš dikobrazy. Jsem hrozný puntičkář, takže nerad vypouštím ven něco, co má chyby, bohužel doma se moc velký bordel dělat nedá. Takže mix není perfektní, sorry. Když jsem nahrával tento set, tak mi soused klepal na stoupačky, ale moc do rytmu to bohužel nebylo. Tímto ho zdravím a děkuju za podporu, jednou mu určitě věnuju autogram :-)
Tvoji fanoušci se dočkaly nového mixu, ale kdy se konečně dočkáme dalšího pokračování akce DrumiX, která je, hlavně díky druhému vydání, považována za nejzdařilejší projekt poslední doby? Dodnes vzpomínám s nadšením na obě akce: Originální headlineři, specifický design jako prostředek komunikace, úchvatná videoprojekce…
No, s DrumiXem se to momentálně má tak, že jsme celý projekt museli dát k ledu. Teď bohužel nenaznačuju, že by se mělo jednat o zimní vydání naší akce. V klubu Retro, kde jsme akci původně pořádali, nadále zůstat nemůžeme a to díky neochotě určitých lidí. Kluby bohužel v drtivé většině případů zajímá pouze čistý zisk, nezáleží jim na jakémkoliv přínosu scéně jako takové, přestože o tom neustále mluví. Za DrumiXem stojí obrovský kus práce, z prvotní myšlenky a skromné akce se stal projekt mamutích rozměrů, o to víc nás mrzí, že spousta úsilí přišla vniveč. Faktem zůstává, že přestože se může zdát, jaké Praha skýtá možnosti, je tu jen pár klubů, kde se podobné akce dají udělat - lze je spočítat na prstech jedné ruky. Eliminační metodou pak vyloučíš většinu - mají zavedené akce za málo peněz a dramaturgii také občas dělají lidé, kteří absolutně nejsou na svém místě. Tím se opět vracíme k otázce z našich začátků - kde uděláme DrumiX?
Když pražskou scénu nečeká oživení v podobě DrumiXu, člověk si musí vybrat mezi tím co je, a nebo hledat zážitky jinde: Kde mimo Prahu se líbilo tobě, a rád se tam vracíš?
To je těžká otázka, ono to záleží kolikrát na atmosféře, taky to ale beru z pohledu DJe, jak se mi kde hrálo. Před týdnem jsem byl v Brně v Perpetuu, kde se mi moc líbilo, bohužel mě tam trochu zlobila technika, ale rád bych se tam v budoucnu vrátil - jsou tam skvělí lidé a to je hlavní. V létě jsme s Rudeboyem vyjeli hrát na festivaly TankoDrum a Touch the Jungle, kam přijedeme vždycky znovu, když nás pozvou :-) A jako návštěvník si určitě nenechám ujít Let It Roll open air!
Až se jednou bude psát encyklopedie českých drum & bassových DJů, co bys rád, aby se objevilo u položky M4Y4?
Tak teď jsi mě dostal do kolen :-) Nevím, co se o mě třeba jednou napíše, ale hraju, protože mě to prostě baví. Jestli se to líbí i ostatním tak mě to jedině těší. Jedině čas ukáže, kudy povede cesta.
Třeba cesta tvého nejoblíbenějšího producenta skončila poměrně brzy... Kemal přestal před čtyřmi lety produkovat. Našel jsi za něj náhradu?
Kemal byl jedním z těch TOP, to je pravda. Hodně mě teď baví Vicious Circle, mají skvělý zvuk a produkují jednu pecku za druhou, v poslední době se ale nemůžu nabažit Cern a Nového Zélandu celkově, Upbeats šli taky neuvěřitelně nahoru. Osobně jsem dost překvapený, kolik dobrých věcí za tento rok vyšlo.
Každý víkend party, každou středu nové desky, každou volnou chvilku d&b ve sluchátkách nebo seance u gramců... nezevšedňuje ti to? Nemíváš občas drum & bassovou "krizi středního věku"?
:-) To zase ne. Právě díky spoustě nových a dobrých věcí mě to nepouští. Samozřejmě, že poslouchám i jinou hudbu, občas vyrazím na koncert apod., ale rád si pak zase stoupnu ke gramcům a zahraju si, on když se člověku povede opravdu dobrý mix, tak je to to nejlepší.
Ale je něco, co ti dokáže zaručeně zkazit tu správnou drum & bassovou náladu?
Jedna věc mě bohužel mrzí, a to se bohužel jen tak nezmění. Spousta lidí, co dnes chodí na dnb akce, nemá zájem jít více do hloubky. Někde se bohužel rozkřikne: "Cy we, zítra bude rychta, nějaký junglíky a dramy", a stádo jde. Je to i způsobeno tím, že je jim všechno servírováno hned a ve velkém množství. Před 10-12 lety to bylo úplně jiné a někdy na to nostalgicky vzpomínám.
Ale notak, přece konec rozhovoru neuzavřeme tím, že už jsi vlastně starý dinosaurus! Jsi mladý, perspektivní DJ a stejně tak Rudeboy, se kterým tvoříte Duo Blondynos. Posouvá se tento nápad někam dál nebo je to stále jen občasná spontánní sranda?
No, bohužel jsme teď absolvovali hodně hraní sólo, každý jinde. Zahrajeme si spolu vždy rádi, oba už tak nějak víme, co jeden od druhého můžeme čekat, což je velká výhoda. Bylo by určitě skvělé, kdybychom měli možnost hrát spolu častěji, abychom se ještě více sehráli. Pokud někam jedeme spolu, tak vždy hrajeme jako Duo Blondynos. Reakce lidí byly vždy skvělé, hodně je baví právě ty prudké změny hudebních nálad, které tvoříme. :-)
Při velké dávce fantazie… jaký projekt bys s Rudeboyem rád rozjel, až vás přestane bavit hraní? Dávám na výběr: Módní poradnu a styling studio pro emo kids, travesty show a nebo úklidovou četu po akcích v továrních halách?
Bohužel my dostatečně emo nejsme. Co se bordelu týče, tak ten umíme povětšinou dělat, než ho uklízet. Takže zbývá ta tvoje travesty show. Předpokládám, že s postupujícím věkem se budeme muset asi i přejmenovat, abychom korespondovali s realitou. Vidim to na Duo GreyHeads. Předtančení bude probíhat v místním domově důchodců, objednávky přijímáme již nyní :-)
Speciální Virus Mix k listopadové Take Control
Virus vznikl v roce 1998 a dal světu vůbec první album od Ed Rush & Optical s názvem Wormhole - pro mnoho posluchačů a producentů jedno z nejzásadnějších děl, které se stalo zdrojem inspirace pro několik budoucích let a mnozí z něj čerpají dodnes. Většina ostatních singlů i dalších desek pak patří do zlatého drum & bassového fondu a platí za bestsellery.
DJ M4Y4 z Conspiracy DJs připravil 35minutový set, v němž lze slyšet rané kousky z dílny Ed Rush & Optical, stejně jako novější záležitosti, debutové příspěvky od Cause 4 Concern nebo Sonic & Silver či novější pecku od The Upbeats. Set si můžete stáhnout prostřednictvím tohoto linku.
Na party Take Control zahraje kromě britských headlinerů i IM Cyber ve speciálním spojení s MC / rapperem OneTwo z populární r’n‘b partičky Navigators, Philip TBC a již zmíněný autor mixu; DJ M4Y4. Na druhé Radio 1 stagi se předvedou Babe LN, Stanzim a dvojice Nitropank.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 89) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.
Tracklist setu:
01 Ed Rush & Optical feat. RymeTyme – Resurrection (VRS003LP) 2000
02 Ed Rush & Optical – Sick Note (VRS004) 1999
03 Ed Rush & Optical – Medicine (Matrix remix) (VRS001RR) 1998
04 Optical & RymeTyme – White Lightning (VRS003LP) 2000
05 Sonic & Silver – Rocket Launcher (VRS011) 2002
06 Cause 4 Concern – Peep Show (VRS009) 2001
07 Ed Rush & Optical – Kerbcrawler (VRS008) 2001
08 Matrix & Fierce – Tearaway (VRS009) 2001
09 Ed Rush & Optical – Capsule (VRS008) 2001
10 Ed Rush & Optical – Pacman (VRS003LP) 2000
11 Ed Rush & Optical – Puerto Rico (VRS004LP) 2003
12 Ed Rush & Optical – Hammerhead (VRS004LP) 2003
13 The Upbeats – Lick A Demon (VRS016) 2006
14 Ed Rush & Optical feat. Darrison & RymeTyme – Why? (VRS004LP) 2003
Ed Rush & Optical na listopadové Take Control
Podzimní Take Control se uskuteční již příští pátek 21. listopadu v
Abatonu a my vám nabízíme možnost, jak si zkrátit čekání: DJ M4Y4
namíchal u příležitosti návštěvy dua Ed Rush & Optical exkluzivní
set složený z desek vydavatelství Virus, prošpikovaný převážně
klasikami z přelomu tisíciletí.
DJ M4Y4 z Conspiracy DJs připravil 35minutový set, v němž lze slyšet rané kousky z dílny Ed Rush & Optical, stejně jako novější záležitosti, debutové příspěvky od Cause 4 Concern nebo Sonic & Silver či novější pecku od The Upbeats. Set si můžete stáhnout prostřednictvím tohoto linku.
Na party Take Control zahraje kromě britských headlinerů i IM Cyber ve speciálním spojení s MC / rapperem OneTwo z populární r’n‘b partičky Navigators, Philip TBC a již zmíněný autor mixu; DJ M4Y4. Na druhé Radio 1 stagi se předvedou Babe LN, Stanzim a dvojice Nitropank.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 89) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.
Tracklist setu:
01 Ed Rush & Optical feat. RymeTyme – Resurrection (VRS003LP) 2000
02 Ed Rush & Optical – Sick Note (VRS004) 1999
03 Ed Rush & Optical – Medicine (Matrix remix) (VRS001RR) 1998
04 Optical & RymeTyme – White Lightning (VRS003LP) 2000
05 Sonic & Silver – Rocket Launcher (VRS011) 2002
06 Cause 4 Concern – Peep Show (VRS009) 2001
07 Ed Rush & Optical – Kerbcrawler (VRS008) 2001
08 Matrix & Fierce – Tearaway (VRS009) 2001
09 Ed Rush & Optical – Capsule (VRS008) 2001
10 Ed Rush & Optical – Pacman (VRS003LP) 2000
11 Ed Rush & Optical – Puerto Rico (VRS004LP) 2003
12 Ed Rush & Optical – Hammerhead (VRS004LP) 2003
13 The Upbeats – Lick A Demon (VRS016) 2006
14 Ed Rush & Optical feat. Darrison & RymeTyme – Why? (VRS004LP) 2003
Ed Rush & Optical na listopadové Take Control
Všechny party s Ed Rushem dopadnou vždy na jedničku, stejně jako tomu bylo na Take Control v květnu 2007, která byla jednou z nejpovedenějších a nejmasivnějších vůbec. I pod vlivem Edova skvělého setu na Summer of Love se TC team rozhodl pozvat tohoto mistra znovu, tentokrát ale i s jeho produkčním dvojčetem, Opticalem, aby byl label Virus reprezenován oběma osobnostmi a noc tak měla pro návštěvníky jiný rozměr a větší hodnotu.
Ed Rush & Optical se v polovině devadesátých let nejdříve otrkávali samostatně a poté, co se dali dohromady, způsobili obrovský poprask s debutovým albem Wormhole i dalšími singly z jejich labelu Virus. Jedni z největších klasiků, kteří společně s Bad Company pomohli drum & bassu se definovat, momentálně pracují na nové desce, jež má vrátit Virus sound ke starým kořenům.
Na akci dále vystoupí rezidentka IM Cyber, tentokrát ve speciálním spojení s MC / rapperem OneTwo z populární r’n‘b partičky Navigators. Po dvou letech se na Take Control předvede i turntablistický mistr Philip TBC ze Shadowboxu a nadějný příslušník mladé DJské krve, DJ M4Y4 z Conspiracy DJs.
Druhá Radio 1 stage sice nabídne drum & bassové DJe (představí se Babe LN, Stanzim a dvojice Nitropank) - ti si však připraví speciální selekci, zaloví ve svých archivech mezi klenoty i ve sbírce placek s jinými styly. Na chill outu se tedy dočkáme eklektické jízdy od těch nejpovolanějších odborníků.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 95) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.
Podzimní Take Control splní očekávání všech drum & bassových fanoušků, kteří jsou nadšeni z četných návštěv Ed Rushe v Čechách, ale k dotvoření kompletní vize labelu Virus jim chybí druhá část skládanky: Optical. 21. listopadu se po dvou a půl letech obě legendy konečně představí v Abatonu.
Ed Rush & Optical se v polovině devadesátých let nejdříve otrkávali samostatně a poté, co se dali dohromady, způsobili obrovský poprask s debutovým albem Wormhole i dalšími singly z jejich labelu Virus. Jedni z největších klasiků, kteří společně s Bad Company pomohli drum & bassu se definovat, momentálně pracují na nové desce, jež má vrátit Virus sound ke starým kořenům.
Na akci dále vystoupí rezidentka IM Cyber, tentokrát ve speciálním spojení s MC / rapperem OneTwo z populární r’n‘b partičky Navigators. Po dvou letech se na Take Control předvede i turntablistický mistr Philip TBC ze Shadowboxu a nadějný příslušník mladé DJské krve, DJ M4Y4 z Conspiracy DJs.
Druhá Radio 1 stage sice nabídne drum & bassové DJe (představí se Babe LN, Stanzim a dvojice Nitropank) - ti si však připraví speciální selekci, zaloví ve svých archivech mezi klenoty i ve sbírce placek s jinými styly. Na chill outu se tedy dočkáme eklektické jízdy od těch nejpovolanějších odborníků.
Vstupenky lze zakoupit v obvyklých předprodejích Ticketpro, Ticketstream, Ticketportal za 200 Kč (plus poplatky) a nebo v Growshopu (Bořivojova 95) za 200 Kč bez poplatku. Cena lístku na místě bude 280 Kč. Více informací naleznete na www.takecontrol.cz.