V sobotu 21. května se koná unikátní akce v klubu SaSaZu - Markus Schulz v Praze předvede svůj jedinečný koncept "Open To Close" (od otvíračky do zavíračky). Začátek akce bude ve 22:00 a konec bude v 05:00, nebo později! Celý večer bude za mixážním pultem jen jediný člověk – legenda Markus Schulz. V průběhu večera se nám představí ve třech fázích. Pro zahřátí se z něj stane warm-up DJ, poté se promění v hlavní hvězdu alias headlinera a třetí fází bude afterhour DJ, který celou noc uzavře. Je na co se těšit! Důležité info: klub bude otevřen ve 21:30. Poslední vstupenky jsou v prodeji, zatímco VIP vstupenky již vyprodané. V klubu nelze platit platební kartou. Čtěte rozhovor s Markusem o vydaném albu "Watch the World" a konceptu "Open To Close"...
K produkci tvého nového alba "Watch the World" jsi přistoupil velmi odlišně. Můžeš vysvětlit, co je to za novinku?
To jsem určitě přistoupil. V kariéře DJe jsou alba umělce vždy velkými milníky, proto jsem chtěl strávit nějaký čas reflektováním a vyhodnocováním toho, jaký by byl příští vhodný a vzrušující krok v dalším posunu, jelikož jsem během jednoho desetiletí dokončil již pět alb. Proto se v průběhu počátečního období brainstormingu má mysl vrací zpátky do dnů, kdy jsem byl mladý. Prožil jsem si těžké dětství a ve věcech, které jsem měl rád, jsem našel více útěchy, než je obvyklé. Předmětem, ve kterém jsem ve škole nejvíce vynikal, bylo tvůrčí psaní, a učitelé mě vždy povzbuzovali, abych to zkoušel co nejčastěji. Avšak už v tomto věku, zamilován do hudby a poslechu rádia, jsem byl neskutečně odhodlán jít za svým snem stát se DJem, a to i na úkor všeho ostatního. Když se mi začaly otevírat dveře na dýdžejské frontě, mým dalším krokem byl posun k produkci. A když jste mladí, můžete vynaložit veškerou tvůrčí energii do hudby – pohrávat si se syntezátory a otáčet kolečka. A tak se moje touha po tvůrčím psaní začala vytrácet. První produkce zrozená z tohoto směru byla skladba "Destiny", kde se objevila zpěvačka Delacey, a jak víme, dnes se díky tomu, jak hluboce fanoušci na celém světě přilnuli k tématu skladby, stala jedním z těch velmi zvláštních okamžiků v mém live setu. Úspěch té skladby mi dodal více sebedůvěry k psaní písní pro celé album. Ale teď, po dokončení alba "Watch The World", mě na osobní úrovni velmi těší ponořit se do zájmu z mládí, který v začátcích mé kariéry DJe zeslábl. Připadá mi, jako by ve mně opět vzplál plamen. Nyní je všech sedmnáct skladeb alba "Watch The World" s úžasnými příběhy připraveno k poslechu pro každého.
Tvé album obsahuje 17 písní, ale deset z nich je jak v původní, tak i akustické verzi. Jaké si myslíš, že jsou konkrétní odměny a rizika, když se takové album udělá?
S výjimkou skladeb "Destiny" a "Fears" byly akustické verze, které se objevují na druhém disku alba, produkovány ještě před verzemi z disku jedna. V podstatě takhle vznikla skladba "Facedown". Ten příběh je o dvou lidech, kteří své životy zpackali takovým způsobem, že už nemají nic jiného než sami sebe, a jejich prosba je v této těžké době zůstat s tím druhým a nepodlehnout. Úprava pro rádia, tedy akustičtější verze se základními bicími nástroji, byla úmyslná interpretace, u níž jsem chtěl, aby ji lidé slyšeli jako první – pozorně si poslechli slova a porozuměli příběhu, zatímco klubová verze stylu trance byla samozřejmě ta, kterou nyní hraju v livesetech. V návaznosti na to, že lidé ocenili hodnotu příběhu, mi bylo jasné, že napsat píseň se základní kytarovou melodií je nejlepší cesta k dokončení alba "Watch The World". A tak se zrodil "akustický disk" a také mi pak dávalo smysl vrátit se a udělat skladbu "Destiny" ve stejném stylu. Jistě byl risk vypustit akustickou verzi alba "Facedown" jako první, protože se nevyhnutelně objeví část lidí vyšilujících, že se hudba hrozně liší od toho, co ode mě očekávají, ale já jsem neustále zdůrazňoval, že hlavní verze pro každého bude brzy následovat, a když si lidé na píseň zvykli, už to nebyl problém. Při tvoření tohoto alba jsem se hlavně naučil, že pokud napíšete skvělou píseň, pak bude také skvěle znít bez ohledu na to, s jakou hudbou ji spojíte. Opravdu mi to dávalo smysl nade vše ostatní. Pracovat na akustických verzích pro mě byla velmi cenná zkušenost.
Na novém albu jsi pracoval s několika umělci, jež známe z tvých posledních dvou alb "Scream", ale najde se i pár nových hlasů. Jak jsi je našel?
S většinou zpěváků jsem se setkal díky sérii speciálních táborů tvůrčího psaní, které ochotně pořádal můj management. Celkem byly čtyři – tři v Los Angeles a jeden v Bukurešti, s dalším psaním a produkcí v Londýně, v mém bytě v Berlíně a samozřejmě v našem studiu Coldharbour v Miami. Jednalo se o poznávání zpěváků, sdílení příběhů, které jsem se snažil prostřednictvím slov vložit do tvořené skladby, a zaměření se na shodu mezi slovy a jejich hlasem. I skladby "Destiny", "Summer Dream" a "In The Night" jsem vytvořil stejným způsobem. Ze setkání v Bukurešti vzešly písně "Facedown", "Soldier" a "You & I". A noví zpěváci? Někteří jsou samozřejmě známé tváře z předchozích prací, například Victoria Horn/Lady V se mnou pracovala na skladbách "Erase You" a "Winter Kills Me". Byla v LA v době, kdy jsem se účastnil jednoho z táborů, a tak ke mně přišla a vytvořili jsme to, z čeho vzniklo album "Watch The World". Jsem rád, že ji mám jako součást tohoto alba, a dokonce na titulní skladbě. S každým novým albem jsem se vždy snažil poskytnout příležitost novým zpěvákům, aby se mohli prezentovat. Mou vášní je hledat nové talenty a sdílet s nimi nápady. Mít tak bohatou škálu talentů pro spolupráci na táborech tvůrčího psaní pro mě bylo požehnáním. Věřím také, že být schopný spolupracovat s kolegy osobně je velkou výhodou, protože to znamená, že pokud je třeba změnit zpívaný text nebo techniku, lze to provést přímo na místě ve studiu, než dlouho čekat při práci na dálku.
Minulý týden jsi na internetu zveřejnil nový videoklip k písni "Love Me Like You Never Did". Jaký se váže příběh k této konkrétní skladbě?
Ano, vznikla během týdne zmíněného tábora v Los Angeles, kde jsme s Ferry Corstenem byli, a to především při rozvíjení nápadů pro budoucí materiál skupiny New World Punx, ale s dohodou, že kdyby se ve skladbách našlo něco, co by jeden z nás chtěl jako materiál pro vlastní individuální kariéru, pak bychom si dali požehnání navzájem. Ethana Thompsona jsme potkali v průběhu tohoto týdne a oba jsme si s ním okamžitě porozuměli. Pokud sledujete aktuální tvorbu Ferryho, možná už víte, že zpíval v písni "Heart’s Beating Faster" na posledním EP "Hello World". Jakmile jsem uslyšel jeho hlas, bylo mi jasné, že přesně tohle je ta skladba pro finále celého setu. Ať už by to bylo na festivalu, zatímco ohňostroj by rozzářil oblohu nad hlavou, nebo v klubu, kde by poletovaly konfety během poslední písně večera, chtěl jsem, aby tato skladba byla opravdovým hitem daného momentu. Jsem hodně spokojený s tím, jak to dopadlo. Na této tour ji zatím používám jako poslední skladbu všech mých pravidelných dlouhých setů, a je opravdu pěknou tečkou k zakončení noci.
Podle videa pro akustickou verzi "You And I" bych řekl, že jde o jednu z tvých oblíbených písní z nového alba. Co tě k této písni inspirovalo?
Určitě je má oblíbená. Zpěvačka Adina Butar zaslouží uznání za to, že byla inspirací pro můj začátek skladatelské cesty díky zkušenostem v tomhle stylu a díky tomu, že mi dokázala pomoct najít odvahu napsat, co jsem cítil uvnitř. Je takovým mým komplicem na tour. Ve skladbě je znázorněné, co vidím v průběhu bláznivého života při cestování a na turné, takže "You & I" odráží tyto zážitky. V Praze bude Adina vystupovat živě a nemám pochyb o tom, že ta skladba bude velice oblíbená u každého.
V Praze během "Open To Close" setu uvedeš nové album. Můžeš nám o tomto projektu říct trochu více?
Nejdůležitějším aspektem celé noci je to, že se jedná o "open to close" sólo set, který, jak víte, zbožňuji nejvíce – takové noci naplňují mou duši, protože jsem ochoten dělat je jen ve městech, kde mezi mnou a fanoušky existuje hluboce ceněné spojení, a Praha je pro mě pravděpodobně nejdůležitějším městem z celé Evropy. "Hlavní část" noci v podstatě oslavuje album "Watch The World" a představí skladby v živém prostředí se zpěváky a velkou vizuální prezentací. Ale na obou stranách budete mít také tradiční warm-up a část po setu, abyste se dostali zpět do reality. Takže se jedná o kompletní cestu spektrem hudby Markuse Schulze s hlavním důrazem na písně z alba "Watch The World".
Než zahraješ v klubu SaSaZu, chceš fanouškům v České republice a na Slovensku něco vzkázat?
Určitě chci. Jako vždy vám moc děkuji za vaši neuvěřitelnou podporu týden co týden. Vidím komentáře a podporu mnoha z vás během rádiového pořadu Global DJ Broadcast a vaše zprávy na sociálních médiích, takže jsem rád, že se mohu vrátit do Česka a pochválit každoroční Transmission Extravaganza. A jsem velmi pyšný, že jedu do Prahy zahrát celonoční sólo set v klubu SaSaZu. Moje mysl celý týden přemítá o významu párty k vydání alba v Praze v roce 2011 na stejném místě a myslím, že sobota 21. května pro mě bude jedním z nejdůležitějších dnů v Česku. Těším se na všechny fanoušky z České republiky, ale i ze Slovenska, Slovinska, Polska, Maďarska, Nizozemí, Německa, Velké Británie a dokonce ze vzdálenějších zemí. Udělejme z toho noc, kterou si bude naše "Schulz army" pamatovat hodně dlouho!
Pokud jste si doteď lámali hlavu, jak může během večera jeden DJ zastat zodpovědnou práci hned tří hráčů, pak tu pro vás máme návod od člověka nejpovolanějšího... U nás tolik oblíbený Markus Schulz zahraje 21. května v klubu SaSaZu úplně sám od začátku do konce, což vyžaduje kromě maximální soustředěnosti také výbornou kondici. Jak se tedy tento sympaťák udržuje ve formě a jak náročný je jeho rider?
Na tvé nadcházející vystoupení v pražském klubu SaSaZu přijedeš se speciálním setem, který české publikum ve tvém podání ještě nezažilo. Jak se připravuješ na set typu OPEN TO CLOSE, který hraješ od začátku až do konce akce?
Nejprve musím podotknout, že je to fyzicky náročné, takže držet zdravou dietu je základ. Pár týdnů před plánovanými sólo sety přestanu pít alkohol a ve fitku dávám důraz na kardio. Po cvičení, když se nás sejde víc, hrajeme basketbal, který taky pomáhá. V den akcí moc nejím a než vyrazím do klubu, tak si dávám jen lehká jídla. S sebou do DJ bagu vezmu oříšky a ovoce pro případ, že moje energie začne ke konci noci stagnovat. A zlatý pravidlo je - žádný alkohol během vystoupení! Hudebně je můj přístup k open to close setu o tom, že se jedná o normální klubovou noc se třemi DJs, kde se dám do role všech tří dohromady a smíchám tři styly krásně k sobě. Začínám jako warm-up DJ, kdy ponechám náladu poklidnou s minimálními vizualizacemi, pomalejším tempem s důrazem na progressive a groove, kde jsou basy a perkuse klíčovými prvky. Dávám důraz na to, že jde o marathón, takže nechci vyčerpat energii publika s tracky plnými energie. Postupně to začínám rozjíždět s představou v hlavě, že po chvíli předám mix headlinerovi. Ta hlavní část vystoupení je totožná s tím, co můžete očekávat v normálním setu Markuse Schulze, dvě až tři hodiny okouzlující produkce a osvětlení, velké trance hity a melodie, známé vokály; v podstatě všechny tracky, se kterými se lidi ztotožní při poslechu mých alb nebo mé týdenní radio show Global DJ Broadcast. To je přesně moment, kdy povolím ruční brzdu a vypukne chaos. Po několika hodinách, kdy je celá místnost jako jeden celek a praská ve švech, dochází čas na přechod k poslednímu DJovi; přesněji řečeno afterhours DJovi. Chci, aby mě lidi přestali vnímat jako hlavního DJe na pódiu, a aby začali vnímat tu párty jako takovou; mnohokrát zmiňovanou jako "králičí nora". To už je část večera, kdy jde o přežití těch, co jsou nejvíc fit; světla se stáhnou a hudba začíná být trochu mizivá a podivnější s důrazem na tracky se základem v technu a s mými melodiemi položenými nad nimi. A ve chvíli, kdy vylezeme z králičí nory, je čas na sebereflexi, kdy rozjedu klasickými tracky konec naší cesty. Není nic krásnějšího než umění DJingu.
Máš nějaké speciální požadavky na celonoční akce, jako je ta naše?
Nic neobyčejného, jen chci mít u DJ pultu jeden, nebo dva větráky navíc, abych se chladil a také navíc nějaké ručníky. Sbalím si s sebou náhradní tričko, abych se mohl naklonit za pult a převléct se v případě, že se moje první tričko propotí. A abych nebyl dehydrovaný, je dobré mít poblíž láhve s vodou. V případě delších setů s dobou 10-12 hodin piju v průběhu večera pomerančový nebo brusinkový džus. Abych byl upřímný, ani můj normální rider není moc náročný...
Markus Schulz přiveze svůj OPEN TO CLOSE set do pražského klubu SaSaZu již 21. května.
Vstupenky na toto mistrovské umění v podání jediného umělce jsou zatím ještě v prodeji u Ticketportal.cz.
Markus Schulz se před pár dny vrátil na Slovensko, kde zahrál v legendárním klubu Ministry Of Fun. Před vystoupením jsme ho lehce vyzpovídali...
Markusi, prvně ti chceme srdečně pogratulovat ke kompilaci "Trance Nation". Jak se cítíš jakožto člen rodiny Trance Nation a Ministry Of Sound, pod jehož hlavičkou tato kompilace vyšla?
Děkuju moc! Musím říct, že se cítím velmi poctěn, že jsem byl osloven. Série "Trance Nation" má opravdu bohatou a velmi respektovanou historii na naší scéně a já si plně uvědomuju její důležitost a zodpovědnost.
Osobně tvou aktuální kompilaci "Trance Nation" považujeme za jednu z nejlepších, jakou jsi kdy vytvořil. Kolik času jsi strávil s její přípravou?
Děkuju, to je od vás velmi milé. Do všeho, co v životě dělám, dávám srdce i duši a to vše hlavně pro fanoušky, za jejich vášeň a neutuchající podporu. Z Ministry Of Sound jsem byl osloven někdy v březnu minulého roku a zajímalo je, zda mám, či nemám zájem. Samozřejmě jsem hned řekl: "Ano" a proces pak začal vlastně okamžitě. Deadline jsem měl koncem srpna a musím říct, že v tom období nebylo dne, kdy bych na kompilaci nemyslel. Strávil jsem s vybíráním a vylepšováním dlouhé noci ve studiu i hotelových pokojích, protože léto je pro DJe nejhektičtější částí roku. Moje německá pracovní etika mi ale pomohla, aby vše dopadlo jak má.
Posuňme se k tvým dalším hudebním aktivitám, tedy k tvému aktuálnímu singlu "Facedown". Podle nás je naprosto skvělý a odkrývá úplně novou tvář Markuse Schulze. Kolik těch tváří tedy vlastně máš?
Víte, myslím si, že my hudebníci musíme prostě následovat naše pocity. Nikdy nechodím do studia s tím, že udělám nový song Markuse Schulze, mého projektu Dakota, nebo něco pro New World Punx, tedy pro náš společný projekt s Ferry Corstenem. K singlu "Facedown" mě inspirovala loňská návštěva na Tomorrowlandu. Byl jsem jedním ze tří, kteří měli to privilegium, aby se podíleli na jejich "Daybreak Session" - tedy začínali a nastavili tak zvuk pro celý zbytek dne na hlavním pódiu.
Tvůj nový singl je opravdu úplně jiný oproti všem tvým dosavadním produkcím. Jaké byly reakce tvého nejbližšího okolí?
Opravdu jsem byl nervózní, jak každý zareaguje. Ten hlavní hudební nápad se mi stále honil hlavou, takže jsem si ve studiu sedl ke kytaře a spolu se zpěvákem jsme pilovali hlavní melodii, harmonii i text. Když jsem se pak pustil do produkce, rozhodl jsem se, že v ní musí být znát, jak ten song vznikl. Tedy nesměla chybět kytara a nálada, kterou jsem cítil, když jsem song skládal. A jak se zdá podle reakcí, nápad to nebyl špatný...
Na jaro tohoto roku jsi ohlásil nové autorské album. Už nám o něm můžeš něco říct?
Určitě. V současné době jsem ve finálních dnech produkce nové desky a kladu maximální důraz na doladění všech maličkostí před deadlinem. Celý proces trval kolem dvou let, kdy jsem napsal asi čtyřicet písní. Momentálně jsme výběr omezili na sedmnáct songů. Hlavní důraz jsem při psaní kladl na návrat ke svým hudebním kořenům, a to především v procesu psaní písní, kdy všechno začíná s kusem nepopsaného papíru a perem. To, že je to správná cesta, potvrdil i úspěch songu "Destiny". Ten vznikl obdobným způsobem a podle reakcí posluchačů si každý v písni našel něco osobního. Jsem vždy velmi nervózní, když jde o tvorbu nového alba, ale zároveň jsem si vědom, že všichni členové "SchulzArmy" a "Trancefamily" mě vždy podporovali a chápali moje různé hudební cesty. Myslím si, že rok 2016 bude díky této desce velmi zajímavý.
Budeme se těšit na novou desku a děkujeme za tvůj čas!
Ptala se United Music v únoru 2016.
foto: archiv
Německý DJ a producent Markus Schulz se znovu představí v České republice a to 21. května na akci Open To Close v klubu SaSaZu, kde zahraje minimálně sedmihodinový set!
Hrdí a nadšení oznamujeme, že Markus Schulz potvrdil hraní exkluzivního "Open To Close" setu 21. května v klubu SaSaZu v Praze. "Open To Close" sólo set je umělecké dílo, které Markus zdokonaloval několik let a provede nás cestou dolů do hlubších tónů s dotekem undergroundu.
"Open To Close" set jste nemohli jen tak někde vidět a slyšet, protože je jen pár vybraných měst, která toto vystoupení přivítají. Praha je mezi vybranými, kde Markus tento speciální "Open To Close" set zahraje a to dokonce v jednom z nejlepších klubů – SaSaZu. To znamená, že Markus bude ozdobou pódia po celou noc od otevření ve 22:00 do 05:00, takže se připravte na energický a emotivní maratón v délce minimálně 7 hodin v podání kapitána Coldharbour, Markuse Schulze. Jak ho známe, bude to určitě trvat i déle...
Early-bird vstupenky jsou v prodeji přes Ticketportal.cz za 499,- Kč. VIP vstupenky začínají na ceně 999,- Kč.
ZÁKLADNÍ VSTUPENKY – 499,- Kč / 599,- Kč / 699,- Kč / 750,- Kč v den akce VIP VSTUPENKY – 999,- Kč / 1.099,- Kč / 1.199,- Kč v den akce VIP STOLEČKY LOUNGE – 20.000,- Kč (zahrnují 10 VIP vstupenek + 10.000,- Kč konzumaci) VIP STOLEČKY BALKON – 25.000,- Kč (zahrnují 10 VIP vstupenek + 15.000,- Kč konzumaci)