PARTYINFO
STORY
Datum konání: |
11.11.2016 - pátek |
Místo konání: |
Hranice - Kaple sv. Barbory |
Live: |
Shackleton, Vatican Shadow, Zamilska, We Will Fail |
Popis: |
vstup: předprodej: https://www.smsticket.cz/vstupenky/7489-story |
Jedinečný koncertní večer současné elektroniky v odsvěcené kapli v Hranicích na Moravě doposud odtajnil dva velké taháky. Producenty Shackleton a Vatican Shadow. Už tak dost nabušený lineup na jedinečném místě nyní doplňují dvě polské hudebnice. Nekompromisní projekt Zamilska a experimentální We Will Fail.
Kaple sv. Barbory se nachází v areálu kasáren v Hranicích na Moravě. Veřejnosti jinak nepřístupné místo kromě současné kvalitní elektroniky doplní vizuály od ceněného kolektivu Lunchmeat. Živá vystoupení zazní na jedinečném zvuku Meyer Sound, který používají renomované festivaly jako polská přehlídka Tauron Nowa Muzyka nebo chorvatský Dimensions.
Letošní Story navazuje na dva předchozí ročníky, které v Hranicích představily přední české DJs, jež vystoupili v areálu bývalého kravína pro zhruba pět stovek nadšených návštěvníků. Akci pořádá Cowhouse Production ve spolupráci s bookingovou agenturou Bumbum Satori.
SHACKLETON
Britský producent Shackleton patří k těm, kteří nikdy nesledovali zavedené cesty. Ačkoliv byl svědkem vzestupu dubstepu (první track pustil do světa v roce 2004), do této škatulky nikdy nespadl a dokázal se v produkci vyvázat z jakékoliv žánrové sítě. O jeho neustálém progresu svědčí nejen skutečnost, že se po přestěhování do Berlína nesvezl s tamní techno vlnou, ale i letošní album "Devotional Songs", které nahrál spolu s italským operním pěvcem Ernestem Tomasinim spolupracujícím např. s Nurse With Wound, či Peterem "Sleazym" Chrisophersonem, členem legendárních pionýrů elektroniky Throbbing Gristle. Jistotou však zůstává Shackletonova producentská preciznost, rozsáhlost a atmosféra. Jeho polyrytmické minimal techno se nebojí inspirace v blízkovýchodní rytmice ani exotických nástrojích. Nenechte si ujít noční lekci profesora rytmu, jež by neměla nikdy skončit.
VATICAN SHADOW
"Domnívám se, že bolest je velmi hodnotná a přitom podceňovaná emoce,” říká v New Yorku usazený hudebník Dominick Fernow, jeden z nejaktivnějších tvůrců na scéně industriálního techna, který navíc zdaleka nesetrvává jen v této škatulce. "New York je brutální," dodává o ikonickém městě a pod hlavičkou mnoha projektů zhudebňuje jeho noční můry. V produkci má blízko i k noise elektronice. Pod pseudonymem Prurient vydal vloni ceněný opus magnum "Frozen Niagara Falls". Letos jako Vatican Shadow vydal "Media in the Service of Terror", desku, která je stejně tak elegantní jako dráždivá. Přímočaře taneční pasáže střídají znepokojivě hypnotická místa, nabroušenost se snoubí s opojením. Dominic Fernow má tendenci vidět věci černě, v temnotě ale nachází nečekané množství odstínů. Svou hudbou rád klade otázky. Procházka labyrintem nejistoty se tak zároveň stává instantním opojným zážitkem.
ZAMILSKA
V lednu 2014 zveřejnila první track, na konci téhož roku už její hudba doprovázela přehlídku módního domu Dior v Japonsku a renomovaný server The Quietus album "Untune" rovnou zařadil mezi nejlepší desky roku. Příběh rebelující slezské hudebnice je fascinující tím spíše, že její hutná elektronická hudba vychází ze špinavého undergroundu a její techno rytmy nedávají nikomu nic zadarmo. Za sebou má koncerty na barcelonské Primaveře, berlínském CTM i předních festivalech v rodném Polsku. Když její nekompromisní hudba, kterou ona sama charakterizuje jako syrovou, zněla v rámci festivalu Unsound v kulisách brutalistní stavby krakovského hotelu Forum, nemohlo to být příznačnější. Letos v únoru vydala EP "Undone", na němž navazuje na svůj vábivě dystopický zvuk.
WE WILL FAIL
Přiznaný vliv Autechre je v hudbě Aleksandry Grünholz nesporně čitelný. Nezvyklost jejího pojetí techna spočívá mimo jiné v nečekané křehkosti, s jakou snoubí do nevyzpytatelných koláží perkusivní zvuky s "field recordings". Varšavská grafička se se svým projektem představila stejně jako Zamilska mimo jiné na berlínském CTM (v klubu Berghain zahrála pod hlavičkou večerů Polymorphism v kolaboraci s Timem Heckerem a Wolf Eyes) či krakovském Unsoundu. Letos vydala zatim své poslední album "Hand That Heals / Hand That Bites"