Hudební recenze: Funkstörung - Return To Acid Planet

Po loňském úspěšném albu Disconnected přichází německá dvojice Funkstörung dalším longplayerem, tentokrát nazvaném The Return To The Acid Planet. Recenzi pro vás napsal Daho.

Německý projekt Funkstörung bude pravděpodobně pro většinu z Vás španělskou vesnicí, ovšem pokud si chcete poslechnout něco opravdu vyjímečného, příjemného a hlavně aktuálního, můžu Vám tuto dvojici vřele doporučit! Funkstörung vznikli před více jak deseti lety a od samého počátku za nimi stojí pánové Michael Fakesch a Chris De Luca. Minulý rok na poli elektronické taneční scény doslova excelovali s albem Disconnected, které je od začátku do konce romantickou baladou a taktéž opravdovým uměleckým kouskem.

Letos Funkstörung vyrukovali s koncepčně o poznámí rozdílným počinem nazvaným jasně a neskrývavě Return To The Acid Planet. Prapůvodní hudební kořeny tohoto projektu jsou totiž v acid housu a oba autoři se tímto dílem k fenoménu zvanému acid s nadšením a humorem vracejí. Album působí oproti předcházejícímu Disconnected velmi stroze a pro někoho možná i prázdně. Má to jeden jediný důvod a to ten, že desce nekompromisně vládne acid. Jediný, asi i klíčový track Punk Motherfucker obsahuje hlasové samply, zakomponované do změti zlomené rytmiky a zmiňovaného acidového řádění.  Všechny další kompozice jsou od základu předělané starší práce, vyšperkovány moderním elektronickým zvukem. Rychlost umožňuje snad všechny skladby zahrát a to bez větších problémů. Všechny mají nalomený elektrorytmus s přímou linkou a notnou dávkou energie, která jim dodává na tanečnosti. Na své by si mohli přijít i "drsní kluci" a vyznavači hip-hopových rytmů. Přesně takový pocit totiž z celé desky dýchá a Funkstörung se ho nikdy nesnažili nějak násilně skrývat.

Povedená digitální záležitost The Return To The Acid Planet by Vám skutečně neměla uniknout a pokud se domníváte, že o nic nepřijdete, tak se hluboce mýlíte! Osobně věřím, že se mnozí z Vás díky tomuto textu budete na planetu acidu rádi a s chutí vracet. Pro dokonalejší zážitek a ucelené představy o Funkstörung doporučuji navštívit jejich rovněž excelentní internetové stránky.

Funkstörung - The Return To Acid Planet
K7 Recordings 186 LP

Hodnocení: 95%