Hudební recenze: Steve Stoll - Zero Point Crossing

Steve Stoll je hudebník, jehož jméno není třeba dlouhosáhle představovat. Zvláště pak u milovníků techna starších ročníků narození by to byla ztráta času. Vždyť je tomu už také patnáct let, co vyšla jeho první solová deska. Prostor ukázat světu svoje techno kousky mu tehdy poskytl Richie Hawtin na svém labelu Probe.

Sám Steve je majitelem dvou hudebních vydavatelství, Proper N.Y.C. a 212 Productions. Přestože obě značky mají na svém kontě nemalý počet releasů, v současné chvíli zahálí jedna jak druhá. Jak se však zdá,  samotný pan majitel stále produkuje. Jeho poslední album má název Zero Point Crossing a vyšlo začátkem tohoto roku na labelu Fax, kterému šéfuje neméně známý Pete Namlook. Ten se postaral i o mastering tohoto alba, pro jehož vydání zvolili jako nosič kompaktní disk.

Celkem máme k poslechu výběr dvanácti techno tracků. Slovo výběr používám záměrně, neboť skladby nejsou nijak konceptuálně řazeny a ani o vývoji alba jako takového se zde nedá mluvit. Alespoň tak to na mě osobně při poslechu působí. Až na jednu poklidnější věc bez beatu se jedná o klasický rovný podklad připomínající staré dobré časy amerického techna. Vlastně všechny skladby by se takto daly označit. Steve je Američan a na jeho tvorbě to bylo vždycky znát. Jistě by mu mohlo být vyčteno, že se nevyvíjí a jeho produkce zní stále stejně. Z velké části tomu tak je. No a co ? Jeho styl je osobitý a až záhadně neovlivněný novými trendy. Tracky jsou minimalistické a spíše monotonní s použitím mnoha důvěrně známých zvuků právě z dob jeho dřívější produkce v kombinaci se zvuky novými. Je zde i hodně ploch a prostorově naefektovaných zvuků, což svádí k tomu, při poslechu se trochu zasnít. Celkově je tohle cd spíše poslechovu záležitostí, ale nebála bych se vybrané tracky zahrát i v klubu. Jsem ráda, že se tenhle oldschoolák zase připomenul, ale na starý dobrý Proper desky to prostě nemá. A nebo, že bych jenom zestárla s ním? Každopádně dobrá práce.