Hudební recenze: VA – Prime Cuts vol. 3

Značka Beef records, kterou společně řídí českému publiku velmi dobře známý Dj Schwa a australský producent Nick West, si během pěti let své historie vybudovala velmi solidní pověst nejen ve svých obou domovech - v Austrálii a u nás, ale i mezinárodně. Vždyť uvnitř katalogu značky, která tak vehementně propaguje hovězí, najdete skladby od jmen jako jsou Shur-i-kan, Herb LF, Jet Project nebo Pezzner! No a producenti této úrovně by přeci své počiny nevydávali někde, kde by se nepracovalo profesionálně. Kvalitně odváděnou práci dokazuje i třetí CD kompilace Prime Cuts vol. 3 s některými opravdu libovými kousky masa.

Michal Růžička (Dj Schwa) a Nick West, vystupující rovněž jako live-act Shades of Gray, se za poslední roky činí. S releasy na Beef records udávají někdy až nadlidsky vysoké tempo, a tak na v pořadí již třetí CD kompilaci bylo z čeho vybírat. Zájemci si Prime Cuts vol. 3 mohou zakoupit jak v digitální podobě, tak na formátu CD. Kdo si zakoupí CD verzi, získá jeden disk s deseti nemixovanými skladbami a obálka mu vyzradí odkaz na bonusový dj mix ke stažení, jehož autorem je Dj Uone - jeden z mnoha umělců stáje Beef. Uone do svého mixu pak zařadil skladeb dvanáct s lehce pozměněným obsahem a pořadím.

U předchozích dílů kompilace Prime Cuts bylo dominantou obálky vždy ono pro hovězí chované hospodářské zvíře, u třetího byste jej hledali marně. Většinu z titulní strany bookletu tvoří rudý květ růže a zcela jiná zvířátka – překvapivě kůň a sova. Z obalu, který bych za pomocí slovníku pana Pohlreicha označil jako rustikální, jsou důležité však úplně jiné informace; např. již zmiňovaný link na bonus dj mix, tracklist cédéčka nebo komu všemu autoři, kterými jsou samozřejmě „labelheads“ Shades of Gray, posílají svá poděkování za podporu labelu v uplynulých pěti letech.

PC3 svým obsahem zahrnuje skladby již vydané, ale také dosud nehrané, i když od autorů Shades of Gray jste je možná už někde zaslechnout mohli. Doby, kdy kluci z Beef Records vydávali minimal a progressive house, jsou už dávno pryč; jejich oblastí je už nějaký čas současný nu school tech house vyšperkovaný někdy řádně vyvoněnými deep polohami. Ihned úvodní tracky „Allure“, „Simple Things“ a „Funk Pony“ určují, jaký bude styl a tempo celé kompilace. Téměř všechny skladby mají jednoho společného jmenovatele a tím je pořádný nefalšovaný groove, díky kterému je vrtění Vaší zadní částí těla zaručeno. Výjimkou není ani skladba „String Killer“, o jejíž zahrnutí do tracklistu si autoři kompilace dovolili u samotného Shur-i-kana, jakožto spolumajitele labelu Dark Energy. Skladba od Toma Szirtese alias Shur-i-kana patří mezi nejsilnější momenty PC3, jakož i následující skladba „House of Cards“ od Shades of Gray; dovedu si reálně představit, že ta má opravdu, jak ji okomentoval sám velký Jimpster, na parketu zničující účinky. Michal a Nick si ve studiu již delší dobu rádi hrají s dechovými nástroji a nejinak je tomu díky trumpetám i v „House of Cards“. Číslo sedm v kompilačním tracklistu vyplňuje britské duo Jet Project se svojí „Message From Chi-Town“, která svým vokálovým samplem vzdává úctu stále více než živému stylu house music zrozenému v Chicagu. Soudě podle prodejů na Beatportu je veřejností nejvíce oceňovanou skladbou následující „Into The Wild“ od projektu JML zde v remixu od Holanďana Petera Horrevortse. A opravdu, „Into The Wild“ je o něco více zvukově bohatší, vrchol skladby vyplňují harmonicky znějící deep plochy. Celé PM3 jako desátý track logicky uzavírá nejkolíbavější věc z celého disku, Pezznerův remix skladby „Tango“ pro Shades, který by stejně tak mohl zdobit třeba katalog Freerange.

Hudebně Vás PC3 asi nijak nepoznamená, ale o to v případě této kompilace ani nejde. Tento disk chápu jako potřebný produkt, který každý úspěšný label v současné době musí přinést na trh, aby byl viděn a vnímán. Kdo chce dobře produkčně zmáknutou taneční hudbu, oscilující na hranici tech house/deep house, a neočekává žádné hudební experimenty či inovace, s radostí mu tuto kompilaci doporučuji.

Hodnocení 75%

Lukáš

Všechno řídí z Klokanova, jeho značka voní po hovězím a na obalu tak elegantně cválá koník, který svými kopýtky ledabyle čechrá lístky nádherné rudé růže... Vlastně růžičky. Slušný guláš, co říkáte?! Michal Růžička a Nick West alias Shades Of Gray ho navařili už třetí kotlík a na ten obal Prime Cuts, který tak snadno pošťouchne vaši představivost, se prostě muselo dbát. S každým dalším vydaným nosičem jde grafika nahoru a není divu – zajímá se vlastně ještě někdo v téhle šílené stahovací době, které přeje jen myškám s jedním či dvěma tlačítky, o stříbrná kolečka, natož o ta větší černá? Nechme se překvapit, jak půjde CD na dračku - ostatně zatáhnout si za těch deset střípků z něho, můžete i na portálu Beatport... Ale tam zase nenajdete adresu pro bonusový set, který sestavil producent Uone - zvolte si tedy tu nejlepší variantu dle vlastního uvážení!

A co bude dnes dobrého? Začínal z nuly, muziku vydával kámošům, teprve pak se s Nickem pustili do vlastní a dneska bychom jejich produkci našli kromě jiných i v katalogu labelu Dark Energy, o nějž se svorně starají Shur-i-kan a Milton Jackson. Malý velký šéf DJ Schwa je na internetu jako doma a píše a píše a píše a ovoce, které to přináší, je stále chutnější. Po pěti letech tvrdé práce se tak v bookletu třpytí i takové perly, jako právě příspěvky od Shur-i-kana, Pezznera, jenž je teď tolik v kurzu, Jet Project, Kreona a dalších jmen, která zvučnými zaručeně jednou budou... Hned tři věci tuhle desítku skladeb se svěžím zvukem spojují – tempo tak akorát, stopáž kolem sedmi minut a bez výjimky materiál, který je “DJ friendly,“ tedy takový, aby se vám dobře míchal do sebe a při mixech nevyrušoval. Z vokálů tu najdeme jen kraťoučké vystříhané úryvky, které těmhle instrumentálkám přidávají na zajímavosti. Pravda, na svého favorita jsem si musel dlouho počkat, ale za odměnu dlouho zase remix Petera Horrevorta pro projekt JML zní... Bez kouzelnické hůlky vyčaroval nádherný barvitý příběh, který se neustále mění a zároveň tu vystavěl bludiště plné zvuků, v němž se určitě tak rádi ztratíte – tohle je zásah přímo do srdce!

Bohužel, ne úplně každá z téhle desítky se umí takhle hluboko zavrtat pod kůži, nicméně fandové house music, kteří vlastní kabriolet, by s touhle kompilaci v přehrávači měli povinně vyrazit na divokou projížďku. Cesta totiž bude skvěle ubíhat a časem se vlastně ukáže, zda najde tohle dílko v přihrádce přístrojové desky své místo či bude ledabyle všem případným lapkům vystavováno na odiv hned u šaltpáky. A hned, jak se vrátíte z výletu, Tango s Pezznerem si určitě zatančete – ten tedy umí vábit na parket a navíc je to opravdový elegán ve slušivém obleku... Slušná tečka, slušná bestofka!

Hodnocení 75%

VA – Prime Cuts vol. 3

Label: Beef Records