The Incredibly Funky Breakers - Tweak Da Jazz EP

Už když jsem se poprvé podíval na stickerku obalu s názvem I.F.B. (The Incredibly funky breakers) bylo hned jasné, že se bude jednat o fúzi jazzu, breakbeatu a house music (což se také poté potvrdilo).

The Incredibly Funky Breakers
Tweak Da Jazz EP
(Lab-Rok Records/Francie)

A. Tweak Da Jazz - 6:12 (MP3)
B. Fatman Boogie - 6:09 (MP3)

written & produced by Pascal Armand & Francois Babin
scratch by DJ Matsa
recorded at PF mixer (Paris)

Lab-Rok Records
8 impasse de la Thurroye
30400 Villeneuve Les Avignon (France)

IFB je pařížská parta dvou přátel (Pascal Armand a Francois Babin). Pascal začal nejdříve produkovat soul, funk jazz a několik soundtrack kompilací pro labely Big Cheese Records (France), Stereo Ultra, Jazzman records (UK), Le Lazz Beat, Crippled Dick Hot Wax, Shake Sauvage atd. Už také jako DJ si přivydělával výrobou reklamních spotů do rádia a TV. V té době se společně se svým přítelem Fabienem Babibinem (také komponoval reklamní spoty) rozhodli založit IFB. Oni sami svůj styl označují jako mix na rozmezí Jazz, Funk a Rock, ale nejde opravdu o Big Beat, Break Beat nebo Broken Beat. Je to groovy..., je to zkrátka jejich "neuvěřitelně" Incredibly Funky Breakers sound (což asi nemusíme ani překládat).

A. Tweak Da Jazz EP (MP3)

Okamžitě vás zaujme špičkový mastering a zvuk celé desky. Po úvodním intro beatu se začíná z desky linout hutná basová linka, která začíná vybrnkávat svojí melodii. Po chvilce se začíná přidávát funky kytara a hlavně jazz piano, které přesně kopíruje basovou linku. Ke všemu se ještě přidává do dalších stop příchozí trumpeta a zvuk saxofonu (myslím si, že jde o živé Hamply nebo o hosty, které si s IFB ve studiu zahráli), který dokresluje celou melodii tracku. Track navíc doplňuje v breaku DJ Matsa (Lab-Rok) svými živými scratchi. Celá skladba i přes svůj jazzový původ působí hodně energicky a groovy včetně několika "stopek". Zatím nejlepší a podle všech kritiků nejúspěšnější singl od Lab-Rok Records.

B. Fatman Boogie (MP3)

Po krátkém intro rozhovoru z pouličního prostředí New Yorku o vzniku hip-hopové kultury s následným vývojem breakbeatu přichází zajímavé perkuse podkreslenými motivy v analogovém zvuku emulátoru (který jsem třeba slyšel u DM). Sound je trochu alá Fatboy Slim, ale více "dirty break" s tepajícím house rytmem a zase spousta energie tak jako třeba u tracků od Finger Lickin'. Celý track je více electro-analogový než strana A, přesto stojí za to, aby se se točil na "talíři".

DJ Airto

Kritiky některých zahr. producentů:

"Excelentní jako vždycky, hraju obě strany, funky people vždycky naběhnou na taneční parkety..., Lab-rok rocks!!!"